20 טונות מזון מסוכן נתפסו במושב ישעי על ידי פקחי הרבנות

במהלך מבצע לתפיסת מזון מסוכן נתפסו אצל יצרן פיראטי במושב ישעי שבשפלה כעשרים טון של מזון מסוכן, מזויף ומייצור לא מאושר. מידע מודיעיני שהתקבל הוביל למזון הבעייתי (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(אילוסטרציה: פלאש 90)

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשרדי הרבנות הראשית, פקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות ערכו מבצע לתפיסת מזון מסוכן. במהלך המבצע נתפסו אצל יצרן ומשווק פיראטי, במושב ישעי שבשפלה, כעשרים טון של מזון מסוכן, מזויף ומייצור לא מאושר.

הפשיטה בוצעה אתמול (שני) כאשר הפקחים פשטו על המקום יחד עם פקחים מיחידת האכיפה והפיקוח של משרד החקלאות, שירותי בריאות הציבור של משרד הבריאות, ומחלקת התקינה במשרד הכלכלה.

הבדיקה החלה כאשר לפני כחצי שנה החלו להופיע בשוק אריזות של מוצרים שונים, בעיקר משקאות חריפים, עם ציוני כשרות מזויפים. לאחר הופעת המוצרים העבירה הרבנות הראשית דוגמיות למשרד הכלכלה, האחראי על הפיקוח על משקאות חריפים, ובבדיקת מעבדה נמצא כי המשקאות מכילים ריכוז גבוה של חומרים מסוכנים. המידע הועבר גם למשרד הבריאות ומשרד החקלאות.

במהלך ששת החודשים האחרונים פעלה היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות על מנת להתחקות אחר מקור הסחורה, ולאחר עבודה מודיעינית מאומצת אותר מחסן בשכונת מאה שערים בירושלים, שממנו הופצה הסחורה באזור הבירה. בדיקה מודיעינית נוספת הובילה את היחידה למחסן במושב ישעי הסמוך לבית שמש.

במחסן נמצאו קרטונים המכילים מגוון רחב של סוגי מזון ממקורות לא מאושרים, לרבות מיונז פג תוקף וציוד החשוד כאמצעי לזיוף התאריך האחרון לשיווק; נמצאו חביות המכילות אלפי ליטרים של אלכוהול ושמן ממקור לא ידוע ולא מאושר; בקבוקי וויסקי, וודקה, ערק, מיץ ענבים וליקרים שונים מייצור שלא אושר על ידי משרד הכלכלה; שמן החשוד כפשוט שנארז באריזות שמן זית; משחות החשודות כמבוססת על חומרים מלאכותיים, שסומנו כדבש, קונפיטורות וריבות מחומרים טבעיים; וסוגים נוספים של מזון וחומרי גלם לייצור מזון. באתר, ששימש לייצור מזון, נמצאו בניגוד לתקנות חומרים מסוכנים כגון רעל עכברים ואצטון.

רבים ממוצרי המזון שבמקום סומנו בסימוני כשרות מזויפים ובלתי חוקיים הן של רבנויות מקומיות, והן של גופים פרטיים. בין השאר נמצאו זיופים של הרבנות הראשית לישראל, הרבנות ירושלים, הרבנות קריית אתא, מטה יהודה, בד"צ בית יוסף, בד"צ בעלזא, נחלת יצחק, אגודת ישראל, חוג חת"ם סופר בני ברק ופתח תקוה ועוד. במקום נמצאו מספר רב של אמצעי אריזה ותוויות סימון בלתי חוקיות, המכילות גם סימוני כשרות מזויפים.

במסגרת האכיפה נאסף מידע מודיעיני נוסף הצפוי לחשוף עברייני מזון נוספים הן בתחום הכשרות והן בתחום הפיקוח הכללי.

בעל הסחורה שהורשע בעבר בעבירות מזון, נחקר על ידי המשרדים השונים שלקחו חלק באכיפה והוא צפוי לנקיטת הליכים פליליים כדין. המזון הרב שנמצא במחסן הוחרם על ידי הרשויות בצו בית משפט והוחל בהליך להשמדתו.

מנכ"ל הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת, אלחנן גלט אמר כי "מדובר באדם שרשויות אכיפה רבות חיפשו אחריו במשך חודשים ארוכים. העובדה שדווקא יחידת האכיפה של הרבנות היא שהביא לפיענוח בסופו של דבר היא הוכחה ליעילות המערכת ולנחיצות הגדלת הסמכויות, שרק לפני שבועיים אושרה בוועדת השרים לחקיקה. מודיעין היחידה מתבסס בעיקר על אלפי משגיחי כשרות הפרוסים בעסקים ברחבי הארץ, וגם במקרה הזה עירנותם היא שהובילה לפיענוח. אני מבקש להודות למפקחי היחידה על העבודה המאומצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר