מי עומד מאחורי יוזמת "שישי ישראלי"?

יוזמה חדשה, "שישי ישראלי" שמה, ששמה לה למטרה לעודד משפחות חילוניות לערוך קידוש וסעודה בליל שבת, מעוררת סערה. כעת נחשף מי העומדים מאחורי היוזמה (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלטי חוצות של היוזמה (צילום: דף הפייסבוק שישי ישראלי)

היוזמה החדשה של עמותת "שישי ישראלי" המלווה בשלטי חוצות עם המסר "בצהרים כדורגל בערב קידוש", ופרסומת בה נראה ליל שבת במשפחה חילונית לעמות משפחה השומרת מצוות, מחוללת סערה.

מטרת הקמפיין הוא לעודד משפחות חילוניות לערוך קידוש בליל שבת וזאת כחלק ממטרותיה של העמותה שהוקמה בשנה האחרונה. לפי המסמכים שהגישו לרשם העמותות מטרותיה הן הפצת ערכי השבת והיהדות, בין השאר באמצעות פרסומות ומפגשים חברתיים.

עלותו של הקמפיין לא פחות מחמישה מיליון שקלים. את הכסף תרמו אנשי עסקים חילונים שחלקם רשומים ברשם החברות כחברים בעמותה המדוברת.

מאחורי היוזמה עומדים לא מעט אנשי עסקים שאינם רוצים להיחשף, ולפי אתר TheMarker, על מייסדיה נמנים מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר ומנכ"ל טלכלל יואב בן יקר.

לא רק אנשים חילונים עומדים מאחוריה, כך גם הרב חיים דוד קובלסקי, שעומד בראש ארגון 'מאורות הדף היומי', לו מעריצים רבים בקרב אנשי עסקים חילונים.

מהעמותה נמסר בתגובה כי "המטרה האחת והיחידה לשמה הוקמה עמותת 'שישי ישראלי' היא לקרב לבבות בחברה הישראלית השסועה. אחת הדרכים בה העמותה מאמינה כי ניתן להשיג מטרה חשובה זו היא באמצעות עריכת קידוש משפחתי בימי שישי, בהם יתחזקו הקשרים בין בני המשפחה לבין עצמם ובין בני המשפחה למשפחות אחרות. אין לעמותה שום מניע אחר, והיא מבקשת לא לייחס לה כל כוונה אחרת. מדובר בכסף פרטי, ופרטי בלבד של חברי העמותה".

עוד נמסר כי "העמותה הוקמה על ידי קבוצת אנשי עסקים ישראלים שרובם חילוניים. מדובר באנשים בעלי היכרות מוקדמת - חברות אישית, או היכרות מהעולם העסקי, המאוחדים בחזונם להביא לקירוב לבבות בחברה הישראלית. לעמותה אין מנכ"ל. בוועד המנהל נמצאים יוסף ז'רז'בסקי ואיתמר דויטשר, ובין מייסדיה נמנה גם חיים טייב. הקמפיין הנוכחי הוא הפעילות הראשונה מבין רבות נוספות שמתכננת העמותה, עליהן תודיע העמותה בבוא העת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר