המאבטחים האמריקנים שלפו נשק על מתנחלים?

מתנחלים שהתעמתו עם ערבים באיזור בנימין טענו כי מאבטחים של הקונסוליה האמריקנית שלפו נשק נגדם, ודרשו לגרשם. גורם אמריקני הכחיש את הטענות נגד המאבטחים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עצי זית שנעקרו, ארכיון (פלאש 90)

קרב גרסאות: ביום שישי פרץ עימות בין מאבטחי הקונסוליה האמריקנית לבין אנשי ימין באזור צפון בנימין. המתנחלים טוענים כי במהלך העימות מאבטחים אמריקנים שלפו נשק נגדם. בקונסוליה הכחישו את טענות המתנחלים.

האירוע החל כאשר מאבטחים מהקונסוליה האמריקאית הגיעו לאזור בליווי תושבים פלסטינים בעקבות עקירת שתילים של עצי זית מאדמות חקלאיות ששייכות לפלסטיני עם אזרחות אמריקנית. במהלך הסיור, התפתח עימות.

בקונסוליה האמריקנית הכחישו את טענות המתנחלים וטענו כי הם משתפים פעולה עם הרשויות בישראל בכדי לבדוק את שאירע.

בעקבות כך, פנה הערב (מוצ"ש) מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן במכתב לשר הפנים גלעד ארדן בו ביקש לגרש את המאבטחים מהארץ: "כפי שנחשף בהדלפות של ויקיליקס לפני מספר שנים, "הפקידים" כביכול האלה הינם אנשי מודיעין וריגול אמריקניים לכל דבר".

עוד הוסיף דגן: "הפעם, הם הגדילו לעשות והשתתפו בסיור פרובוקטיבי יחד עם פלסטינים באזור דרום השומרון וצפון בנימין, ללא כל תיאום הנדרש עם הצבא והמשטרה ואף שלפו נשק חם ואיימו על אזרחים ישראליים".

לדבריו, "מדובר בחציית כל הקווים האדומים. אירוע זה יכל להתפתח לאירוע של שפיכות דמים ורק בנס ועקב התנהגותם האחראית של המתיישבים, הדבר נמנע. אני מבקש כי לאור ההתנהלות החמורה וכמובן פלילית הזו, יגורשו המאבטחים ואנשי הביון האלה מהארץ".

"מיותר לציין כי לולא נספחי מודיעין ומאבטחים ישראלים חמושים באחת קונסוליות הישראליות בארה"ב היו משתתפים בפרובוקציה פוליטית ללא כל תיאום עם המשטרה ואף היו מאיימים בנשק כנגד אזרחים אמריקאים, במקרה הטוב הם היו נעצרים ומגורשים, ובמקרה הסביר יותר היו מבלים מספר שנים בכלא הפדראלי". הוסיף דגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר