צפו: המקובל רוני הכהן הבטיח ליוסי בכר שייבחר - וקיים

לאחר מאבק צמוד במיוחד עם אחוזי הצבעה נמוכים, יוסי בכר נבחר לראשות עיריית בת ים על חודם של כ-500 קולות בלבד. ביום שאחרי סיפר בכר על התחושות ועל הבטחת המקובל שהתקיימה במלואה • האזינו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
יוסי בכר מקבל את ברכתו של הרב רוני הכהן (צילום: באדיבות המצלם)

זה היה צמוד לאורך כל הדרך. בתחילה היה נראה שזה אבוד, זאת בעקות אחוזי ההצבעה הנמוכים במיוחד (כ-32 אחוזים בלבד), אך לבסוף זה קרה: יוסי בכר נבחר לראשות עיריית בת ים על חודם של כ-500 קולות בלבד.

בכר, הנחשב לממשיכו של ראש העיר לשעבר שלומי לחיאני, גבר על יריבו אלי יריב, כאשר במהלך ספירת הקולות התוצאה הייתה צמודה ויכולה להתהפך בכל רגע נתון.

ביום שאחרי הניצחון, סיפר בכר בתכניתו של מרדכי לביא "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה" על התחושות ועל אירוע אחד יוצא דופן שהתרחש מספר ימים לפני הבחירות - הבטחת הרב המקובל רוני הכהן שהתקיימה במלואה.

"בקושי ישנתי הלילה אפשר לשמוע את זה בקולי" סיפר בכר, "אני רוצה להגיד לתושבים שהם הוכיחו בגרות ובחרו בהמשך העשייה בעיר. עשינו מערכת בחירות נקייה ואני חושב שזה הוכיח את עצמו, למרות שהתנהל נגדנו קמפיין אגרסיבי מאוד".

בכר מודה לקב"ה לאחר הניצחון (צילום: גלעד מורג - ynet)

בנוגע ליחסיו עם החרדים ואופן הצבעתם אמר בכר: "העסקונה הפוליטית החרדית הייתה נגדי, אבל בשטח החרדים הצביעו לי. הרבנים בעיר היו איתי ואמרו לבחור בי. לכן קיבלתי את הקולות של הדתיים. קיבלתי חיזוק מהרב בניהו שמואלי ועוד הרבה רבנים בעיר תמכו בי".

לדבריו, "הבחירות בעיר לא כל כך קשורות לקרע בתוך ש"ס הארצית".

על הסיבות שהביאו לניצחונו ועל הקשר לשלומי לחיאני אמר בכר כי "הבוחרים ראו את העשייה שלי שניהלתי את העיר בפועל בשנה האחרונה ולכן בחרו בי, ללא קשר לשלומי לחיאני. העיר מתנהלת מצוין והתושבים רצו המשך".

כאמור, בכר סיפר על ההבטחה יוצאת הדופן שקיבל מהרב המקובל רוני הכהן, שהבטיח לו מספר ימים לפני הבחירות כי הוא ינצח את הבחירות בפער קטן וייבחר לראשות העיר.

"קיבלתי ממנו ברכה והוא אמר לי אתה תנצח ואתה יכול לחגוג כבר מעכשיו" סיפר בכר, "הייתה לי הרגשה טובה. הוא אמר שאנצח בפערים קטנים וזה באמת מה שקרה".

בסרטון וידאו שפורסם נראה הרב הכהן מברך את בכר ומבטיח לו את ראשות העיר. "תרשום בדף את מה שאני אומר. בעזרת השם אני גוזר עליך שאתה ראש העיר הבא של בת ים" נראה הרב הכהן אומר לבכר בסרטון, "תרשום את זה. זה אמנם יהיה בהפרשים קטנים, אבל אתה תקח את ראשות העיר. תרשום שמה שאמרתי זה מה שיהיה בעזרת השם".

הרב רוני הכהן מבטיח לברכה שינצח (צילום: באדיבות המצלם)

בכר סיפר בהתרגשות: "הרגשתי שם באוויר משהו מיוחד. התרגשתי מאוד. הוא אמר לי שאני יכול לחגוג כבר עכשיו. הוא אמר שאנצח בהפרשים קטנים וזה בדיוק מה שקרה".

יו"ר מפלגת "ביחד" ח"כ אלי ישי בירך את בכר בשידור חי: "זה היה פער קטן אבל ניצחון גדול. אתה איש מאמין ואוהב ישראל. יש לך הרבה מאוד עבודה. בעז"ה נכנס לממשלה ונעזור לך, אבל יש לך הרבה עבודה בעיר".

בכר אמר לסיום: "אלי ישי הגיע במיוחד לפני הבחירות בשביל לעזור לי. אני מעריך את זה מאוד. יש לי המון הכרת הטוב לציבור הדתי. אני מגיע מבית דתי ואני אוהב את הציבור הדתי והחרדי. אני מקווה שאלי ישי יצליח בהמשך בבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר