נתניהו: ועדה קיצונית מחלקת את פרס ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסערה סביב פרס ישראל, ואמר כי חלק מחברי הוועדה המחליטה למי יוענק הפרס - קיצוניים: "קבוצה קטנה מעבירה את המקל מיד ליד" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Gili Yaari/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לסערה סביב פרס ישראל, וטען כי נדמה שחלק מחברי הוועדה שמחליטה על זהות מקבלי הפרס - הם קיצוניים.

"לפני למעלה מ-60 שנה, החלה מדינת ישראל להעניק פרס מיוחד – פרס ישראל – לאזרחים שהצטיינו בעשייה, פרצו דרך ותרמו תרומה משמעותית למדינת הלאום שהקים העם היהודי בארץ ישראל לאחר אלפיים שנות גלות" אמר נתניהו.

לדבריו, "הפרס הזה הוא בראש ובראשונה הכרת תודה, אך הוא נושא בחובו גם אמירה ערכית וחינוכית: מי שמרים תרומה משמעותית למדינה ולביטחונה, לעם ולחברה, למדע ולכלכלה, בתרבות, בספרות, באקדמיה, בתעשייה, ובכל תחומי חיינו – ראוי לפרס ולהוקרה".

"הרכב הוועדה שבוחרת את הזוכים בפרס ישראל חייב להיות מאוזן ולשקף נאמנה את מגוון הזרמים, העמדות והרבדים המרכיבים את החברה הישראלית. ואולם במשך השנים מונו לוועדה הבוחרת יותר ויותר גורמים קיצוניים בעמדותיהם, ובהם גורמים אנטי ציוניים - למשל כאלה התומכים בסרבנות לשרת בצה״ל - ופחות מדי נציגים אותנטיים של חלקים נרחבים אחרים בעם".

"לעיתים קרובות מדי, נדמה היה שחברי הוועדה הקיצוניים מחלקים את הפרסים לחבריהם, בשיטת חבר מביא חבר. מי שלא מזוהה עם הקו שלהם, מי שלא שייך לקליקה שלהם, התקשה מאוד להשתלב בוועדת הפרס או לקבל את הפרס".

נתניהו הוסיף ואמר כי "מצב זה, שבו קבוצה קטנה וסגורה בעלת עמדות קיצוניות מעבירה את המקל מיד ליד ושומרת על השליטה בבחירת מקבלי פרס ישראל, חייב להשתנות. כי פרס ישראל הוא של כל עם ישראל. הוא נכס לאומי שלנו. ופרס ישראל חייב לייצג את כל חלקי העם. נשים וגברים. אשכנזים וספרדים. דתיים וחילונים. יהודים ולא יהודים. ותיקים ועולים חדשים. ישראליות וישראלים ממגוון דעות ועמדות המשקף את כל חלקי העם - ללא שום שיקול פוליטי וללא שום הטייה פוליטית לכאן או לכאן".

אתמול (שלישי) חשף עיתון "הארץ" כי משרד ראש הממשלה החליט להתערב בהרכב ועדת השופטים להענקת הפרס והוחלט "לבחון מחדש את הרכב הוועדה". בעקבות כך, חלק מהשופטים החליט לפרוש מחברותו בוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות