תיעוד: הנשיא ראובן ריבלין ביקר לראשונה בקריה בתל אביב

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין הגיע לביקור חגיגי בקריה בתל אביב, שם נפגש עם צמרת מערכת הביטחון: "רוצה לומר לכם תודה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע אמש (חמישי) לביקור חגיגי בקריה בתל אביב. מדובר בביקור שהיה אמור להתקיים עם כניסתו לתפקידו אך נדחה בגלל מבצע "צוק איתן".

אחרי שסקר את משמר הכבוד נפגש הנשיא עם חברי פורום המטה הכללי ושמע מהם על הנושאים הביטחוניים העומדים על הפרק. אל המפגש הצטרף מאוחר יותר שר הביטחון משה בוגי יעלון.

הנשיא אמר: "אני רוצה לומר לכולכם תודה. לך אדוני השר ולך גדי (אייזנקוט צ.ג.), החייל מספר אחת, על הובלה איתנה, לכם, מפקדי פורום מטכ"ל, על לילות כימים של עבודה עבור עם ישראל, עבור כולנו ולחיילי צה"ל כולם, בני ובנותיי, יקיריי העומדים על משמר ארצנו, ביבשה באוויר ובים. אנא שמרו על עצמכם ושובו בשלום ממשמרתכם. חג חירות כשר ושמח".

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט אמר: "במפגש הקצר הזה הוצגו האיומים על מדינת ישראל. איומים שנמשכים מקום המדינה ואיומים שהדור שלנו מתמודד איתם, מולם צה"ל עומד על המשמר, פועל לשפר את המוכנות על מנת להרתיע אויב, להרחיק מלחמה, להגן על המדינה, ואם נידרש - לנצח כל אויב. צה"ל הוא צבא העם ששואב את הכוח שלו מהחברה הישראלית. אמון הציבור בצה"ל זהו המרכיב הבסיסי ביכולת שלנו כצבא למלא את הייעוד שלנו".

שר הביטחון אמר לנשיא: "אני חייב להודות לך על התמיכה בצה"ל בתפקידך הנוכחי ובתפקידיך הקודמים. מי כמוך מבין את החשיבות של התמיכה, ומהבחינה הזו אתה מוביל בתמיכה במפקדי וחיילי צה"ל לאורך שנים. על כך באמת תודה והערכה רבה".

"נמצאת כאן הצמרת שמופקדת על החירות הביטחונית. החירות הזו לא מובנת מאליה כשמסביבנו יהום הסער. לא פחות חשובה החירות המחשבתית, משום שבחדר הזה מתקיימת חשיבה שמאפשרת להתכונן לאתגרים הבאים ולא למלחמות העבר, וזו מהותה של חירות מחשבתית, לא להיות קבוע או תקוע בקונספציות או בתפיסות ישנות, אלא להיות ער לשינויים, לאיומים ולהזדמנויות", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר