פרסום ראשון: יו"ר מרצ בירושלים פפה אללו פורש מהחיים הפוליטיים

יו"ר סיעת מרצ ויו"ר האופוזיציה בעיריית י-ם, פפה אללו, יפרוש מהפוליטיקה המקומית. כך נודע ל"כיכר השבת". אללו נחשב לאחד ממובילי המאבקים נגד הציבור החרדי (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פפה אללו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
מוביל המאבקים נגד החרדים הולך הביתה: 17 שנה לאחר כניסתו לתפקיד, יו"ר סיעת מרצ ויו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, פפה אללו יפרוש מהפוליטיקה המקומית. כך נודע ל"כיכר השבת".
בימים האחרונים כתב אללו את מכתב התפטרותו מחברות בסיעתו ובעירייה, אולם עדיין הוא לא שיגר אותה לראש העיר ניר ברקת וחברי סיעתו מסיבות שאינן ברורות. למרות זאת, הוא עצמו טוען כי ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד כמה שבועות.
בשיחה עם "כיכר השבת" פפה אללו אישר את הפרטים ואמר: "אני הגעתי לכגיל 70 והבטחתי לעצמי ולא לאף אחד שבגיל הזה זה הגיל שצריך לחשוב על עצמך ועל משפחתך ועל עניינים נוספים. אני חושב שצריך לתת המנות לאחרים שיעשו את העבודה הציבורית למרות שיכולתי להמשיך עד סופי חיי. לא כולם הם משה רבינו ולכן צריך לתת לאחרים. כמו שהוא נתן לאהרון כך אני נותן לאחרים להמשיך אותי".
"אני עוזב בגאווה. עשיתי הרבה", הוא אומר ומוסיף, "עכשיו כשאני מסתכל אחורה אני רואה יותר את תרומתי ואני בטוח שהבא אחרי יעשה זאת טוב יותר".
פרישתו תיכנס לתוקף ככל הנראה בעוד חודש או יותר משום שלטענתו יש לו לטפל ב"כמה נושאים כמו משפטים נגד ראש העיר שאני צריך להגיע למשפט במעמד חבר מועצה".
בהסכם בין מר"צ למפלגת העבודה שנחתם בבחירות המוניציפליות האחרונות נכתב בין היתר כי במידה והמפלגה תקבל שני מנדטים, היה על פפה אללו לפרוש מחברות במועצה לאחר כשנתיים לטובת נציג מפלגת העבודה, "כל ההסכמים האלה לא שווים את הנייר", הוא אומר. "יש רשימה ומי שימלא את מקומי הוא איתי גוטליב שהוא אמור להיכנס מטעם מפלגת העבודה".
על מאבקיו עם האוכלוסייה החרדית מאז החל את כהונתו בעירייה הוא אומר כי הם לא יסתיימו עם עזיבתו את החיים הפוליטיים. "המאבקים עם החרדים ימשיכו להיות משום שיש כאן בעיה. יש כאן שתי תרבויות ביהדות שיש ביניהם סתירות ומידי פעם מתקוטטים ולא צריך לעשות סיפור מכך. זה היה אלפיים שנה וכך זה יימשך".
אללו החל את דרכו המוניציפלית בשנות ה-80 כשהנהיג את מאבקי הציבור החילוני כנגד הכפייה דתית בירושלים. בין המאבקים פתיחת כביש בר-אילן, רחוב הנביאים, בתי קולנוע ומסעדות בשבת.
בשנת 1998 נבחר לעמוד בראש סיעת מרצ העירונית, וכיהן כחבר מועצה וחבר במספר וועדות בתקופת כהונתם של ראשי העיר אהוד אולמרט ואורי לופליאנסקי וניר ברקת - ראש העיר הנוכחי.
עם כניסתו של ברקת לתפקיד, אללו נבחר לכהן כסגן ראש העיר, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. מאוחר יותר בעקבות אי הסכמה בעניין תוכנית גן מלך שכונתה "הבוסתן" בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, החליטה סיעתו לפרוש מהקואליציה. לאחר התערבות אישית של ראש העיר ומכבש לחצים סיעתו חזרה בה מההתפטרות.
בבחירות האחרונות הוא הוצב שוב כיו"ר הרשימה. תחילה הוא הכריז על התמודדותו לראשות העיר אולם חזר בו חודש לאחר מכן. עם תום הבחירות הוא בחר להישאר באופוזיציה ומכהן מאז כיו"ר האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר