"מעשה קונדס"

לאחר שעות של חיפושים: 'הדיווח על החטיפה שקרי'

לאחר שעות של חיפושים שנמשכו אל תוך הלילה, והרבה בלבול, אותר בחיים הצעיר שנעדר והיה חשש כי נחטף באזור קריית ארבע. שמו הותר לפרסום: ניב אסרף, בן 22 מבאר שבע. חברו, איש קבע בצה"ל, הודה כי בדה את האירוע מליבו. המשטרה: "מעשה קונדס. נמצה עמו הדין" • כל הפרטים (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
"הנעדר" ניב אסרף (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ניב אסרף)

לאחר שעות של חיפושים, והרבה בלבול, הותר לפרסום כי הצעיר הנעדר והיה חשש כי נחטף על ידי פלסטינים הוא ניב אסרף, בן 22 מבאר שבע. דובר צה"ל מסר כי חברו, שהדיווח שלו החל את כל הסאגה, הודה כי בדה את האירוע מליבו והוא היה שקרי מתחילתו.

על פי המשטרה, אסרף נמצא כשברשותו שק שינה וקופסאות שימורים, ככל הנראה כך הוא תכנן להעביר את השעות עד שיימצא. "ה'נעדר' וחבריו ביימו חטיפה" אמרו במשטרה והוסיפו כי הדין ימוצה עם המעורבים עד תום. "משטרת ישראל רואה את מעשה הקונדס בחומרה וכי בזבוז משאבים וטרטור כלל מערכות הביטחון על אירוע כוזב הוא אירוע חמור ביותר בדגש במציאות ביטחונית רגישה זו", נמסר מהמשטרה.

כזכור, האירוע כולו החל אחר הצהריים כאשר חברו של אסרף, איש קבע בצה"ל, התקשר למשטרה ודיווח כי אסרף נעלם. לטענתו, הם נסעו יחד ברכבם באזור קריית ארבע כאשר הם גילו כי יש תקר בגלגל הרכב. לדבריו, אסרף נכנס לכפר ערבי סמוך בכדי להביא כלי עבודה ולתקן את התקלה, אלא שלאחר זמן נעלמו עקבותיו.

החיפושים אחר ניב אסרף (סוכנות תצפית)

מיד עם קבלת הדיווח הקפיץ צה"ל כוחות רבים לאזור והחל בסריקות נרחבות אחר אסרף, זאת מאחר ובצה"ל חששו כי מדובר בחטיפה על רקע לאומני. כוחות מיוחדים של צה"ל זרמו לאזור, נכנסו לתוך הכפר הערבי בו לכאורה שהה אסרף וערכו סריקות נרחבות.

רק לאחר מספר שעות החלו להבין בצה"ל, בשב"כ ובמשטרה כי מאחורי הסיפור מסתתר משהו אחר לחלוטין. החוקרים גילו סתירות רבות בעדותו של החבר. חברו טען בחקירה בתחנת משטרת מחוז יהודה ושומרון כי הם היו בדרכם למערת המכפלה, אולם ככל שהחקירה המשיכה והוא נשאל שאלות עקיפות, הוא חזר בו מגרסתו וטען כי היה תקר באחד מארבעת גלגלי הרכב.

קרוביו של ניב אסרף, לפני שאותר בחיים (צילום: בראל אפרים - ynet)

(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ניב אסרף)
החיפושים אחר ניב אסרף (צילום: מוטי קמחי - ynet)
החיפושים אחר ניב אסרף (צילום: מוטי קמחי - ynet)
החיפושים אחר ניב אסרף (צילום: מוטי קמחי - ynet)
החיפושים אחר ניב אסרף (צילום: מוטי קמחי - ynet)

החוקרים, שהבינו כי החבר נותן שתי גרסאות שונות, החליטו לבדוק את מהימנותן ומבדיקה שערכו התברר כי כלל לא היה תקר באחד מגלגלי הרכב וגרסתו הנוספת בהקשר ליעד נסיעתם גם היא התבררה לכאורה כלא נכונה.

בנוסף, במשטרה לא קיבלו את הגרסה לפיה הנעדר נכנס לכפר הערבי בית ענון בכדי להביא כלי עבודה לתקר שלא היה. לטענת גורמים המעורבים בחקירה, אזרח ישראלי רגיל לא היה מעז להכנס לכפר ערבי לבדו.

כאמור, רק בשעות הלילה הודה חברו של אסרף כי בדה את כל האירוע מליבו וכיוון את החוקרים מקום הימצאותו של אסרף, שנמצא בריא ושלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר