פפה אללו פורש מעיריית ירושלים: "לא שונא חרדים"

אחרי שהודיע על פרישה, היום חבר מועצת העיר ירושלים פפה אללו עזב רשמית את כיכר ספרא. אללו כיהן כיו"ר מרצ והוביל מאבקים נגד החרדים אך הוא מסביר שזה לא משנאה (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הולך הביתה. פפה אללו (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

חודשיים אחרי שהודיע על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, פפה אללו עוזב היום באופן רשמי את עיריית ירושלים אחרי שנים רבות במסדרונות כיכר ספרא.

במקומו ייכנס לתפקיד איתי גטלר, שימלא את תפקיד חבר המועצה מטעם סיעות מר"צ והעבודה שעל פי ההסכם בין המפלגות שנחתם בבחירות המוניציפליות האחרונות, נכתב בין היתר כי במידה והמפלגה תקבל שני מנדטים, היה על פפה אללו לפרוש מחברות במועצה לאחר כשנתיים לטובת נציג מפלגת העבודה, "כל ההסכמים האלה לא שווים את הנייר", הוא אמר ל"כיכר השבת". "יש רשימה ומי שימלא את מקומי הוא איתי גוטליב שהוא אמור להיכנס מטעם מפלגת העבודה".
.
במכתב ששיגר לראש העיר ניר ברקת הודה לו אללו על השנים לצידו בקואליציה והביע את אכזבתו מנושאים עליהם לא הסכימו.

אחרי שהסביר כי ירושלים צריכה להיות מאוחדת וכתב רבות על הסוגיה הפלסטינית-ישראלית, התפנה אללו להתעסק עם האוכלוסייה החרדית נגדה ניהל לא מעט מאבקים בשנות כהונתו בפוליטיקה העירונית.

"קונפליקט נוסף שמאיים על ירושלים הוא זה שבין האוכלוסייה הפלורליסטית לבין החרדית", כתב והוסיף, "אנו חייבים לדעת לכבד אחד את השני ולאפשר חיי שגשוג תרבותיים ורוחניים לשני הצדדים".

על מאבקיו עם האוכלוסייה החרדית מאז החל את כהונתו בעירייה הוא אומר כי הם לא נבעו משנאת חרדים: "אני יודע שאנשים יכולים לחשוב ולטעות ש"מלחמותיי" בכפייה הדתית נבעו משנאה, אך זוהי טעות ושגיאה חמורה, יעידו על כך חבריי החרדים במועצה ומחוצה לה, ויותר מכך - הדלת שלי תמיד הייתה פתוחה גם לציבור החרדי, שהשתמש בה לא פעם וזכה לאוזן קשבת ועזרה".

"מאבקי חסרי הפשרות היה עבור "חייה ותן לחיות", דווקא מתוך אמונה שניתן לחיות יחד., לא אחד בתוך השני אלא זה לצד זה", הסביר אללו. "כל שכונה והאופי שלה, יוחד יוצרת תלכיד ייחודי של ירושלים רוחנית, תרבותית, חופשית שמשאירה את בניה בעיר, מכבדת ומתגאה בהיסטוריה ובמורשת, אך חיה את הווה וצופה אל העתיד".

אללו החל את דרכו המוניציפלית בשנות ה-80 כשהנהיג את מאבקי הציבור החילוני כנגד הכפייה דתית בירושלים. בין המאבקים פתיחת כביש בר-אילן, רחוב הנביאים, בתי קולנוע ומסעדות בשבת.

בשנת 1998 נבחר לעמוד בראש סיעת מרצ העירונית, וכיהן כחבר מועצה וחבר במספר וועדות בתקופת כהונתם של ראשי העיר אהוד אולמרט ואורי לופליאנסקי וניר ברקת - ראש העיר הנוכחי.

עם כניסתו של ברקת לתפקיד, אללו נבחר לכהן כסגן ראש העיר, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. מאוחר יותר בעקבות אי הסכמה בעניין תוכנית גן מלך שכונתה "הבוסתן" בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, החליטה סיעתו לפרוש מהקואליציה. לאחר התערבות אישית של ראש העיר ומכבש לחצים סיעתו חזרה בה מההתפטרות.

בבחירות האחרונות הוא הוצב שוב כיו"ר הרשימה. תחילה הוא הכריז על התמודדותו לראשות העיר אולם חזר בו חודש לאחר מכן. עם תום הבחירות הוא בחר להישאר באופוזיציה ומכהן מאז כיו"ר האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר