"לא בעד נקמה"

הסבתא הנקין משחזרת: "הם הילדים של עם ישראל"

חנה הנקין, אמו של איתם שנרצח עם רעייתו נעמה הי"ד, משחזרת את הפגישה האחרונה עם בנה וכלתה, את רגע קבלת הבשורה המרה. "לא בעד נקמה, דורשים לתת ביטחון לתושבים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
איתם ונעמה הי"ד עם הילדים (צילום: באדיבות יונתן ברשי)

ילדי משפחת הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי שהתרחש בשבוע שעבר סמוך ליישוב איתמר בשומרון, שהו במהלך חג שמחת תורה בביתם בישוב נריה.

שני הילדים מתן הלל וניצן יצחק, שהו בביתם יחד עם הסבא והסבתא מצד אביהם - הרב יהודה וחנה הנקין.

בשיחה עם "ידיעות אחרונות" שיחזרה חנה את המפגש האחרון עם בנה וכלתה לפני שהנורא מכל אירע, "אני זוכרת שאכלנו וצחקנו וממש נהנינו, איתם ונעמה בישלו ואפו. הם הכינו נקניקיות וחזה עוף ולקינוח אפו עוגה. עשינו מה שכל משפחה עושה בחול המועד. בסביבות השעה ארבע נפרדנו. אנחנו נסענו לירושלים, ואיתם, נעמה והילדים נסעו למפגש עם חברים באלון־מורה".

היא מתקשה לשחזר את הרגע ששמעה את הבשורה המרה, ומצליחה לומר רק "היינו בירושלים והתקשרו אליי",.

בנה, יגיל, ממשיך את התיאור: "אמא שלי התקשרה אליו ואמרה לי שאיתם נמצא באזור איתמר ושהיא לא מצליחה לתפוס אותו, הבנתי שייתכן שקרה משהו, ואז קיבלתי הודעות לטלפון שאמרו 'תהיה חזק, אנחנו איתך'. אז הבנתי שהנורא מכל קרה".

"צריך להבין שהילדים היו נוכחים באירוע הזה, הם חוו את זה", אומרת חנה בכאב. "כמה מהם ישנו באוטו, אבל חלקם היו ערים בהחלט וראו הכל. את מה שהם מספרים אי־אפשר לעכל. זה יבוא לידי ביטוי בשנים הבאות. זה לא לחיות בלי אבא ואמא ליום אחד או לשבוע, הילדים האלה לא יראו את הוריהם כל החיים".

"הם הפכו להיות הילדים של כולנו, הילדים של עם ישראל. אנחנו עושים ישיבות משפחתיות בנוגע לגידולם ומנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם ולגדל אותם כמו שאיתם ונעמה היו רוצים".

"חשוב לי להדגיש", מסכמת חנה. שספגנו אבידה משפחתית גדולה, אבל גם עם ישראל איבד דמויות מאוד משמעותיות. אנחנו לא בעד נקמה אלא דורשים מההנהגה לתת ביטחון לתושבים".

בהודעת שירות הביטחון הכללי על מעצרם של חברי החוליה נאמר כי "מעצרם של חברי החוליה, כיממה לאחר ביצוע הפיגוע, התאפשר בזכות פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת לשב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. העצורים הועברו לחקירת השב"כ והודו במעורבותם בפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל".

עוד נמסר כי "במסגרת החקירות בשב"כ עד כה עולה כי החוליה אשר משתייכת לתנועת החמאס בשכם מנתה 5 פעילים אשר לכל אחד מהם תפקיד מוגדר - פעיל אחד פתח ציר, ברכב המפגעים נסעו 3 פעילים - נהג ושני מפגעים וכן מפקד חולייה שלא היה ברכב. כמו כן נעצרו מספר חשודים נוספים כסייענים של החוליה".

בחקירתם הודו חברי החוליה כי בערב הפיגוע ביצעו שניים מחברי החוליה נסיעה בציר בו מומש הפיגוע ובחרו את הנקודה בה יבצעו את הירי. לאחר מכן אספו את יתר חברי החוליה, כאשר אחד מהם יצא לבצע פתיחת ציר. עם קבלת האישור לכך שהציר 'נקי', יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של משפחת הנקין וביצעה לעברם את הירי כשלאחר מכן אף ווידאו הריגה.

למרבה הנס, בשלב וידאו ההריגה, אחד המחבלים ירה בידו של חברו והשניים מיהור להימלט בטרם המשיכו במסע הטרור וטבחו בילדי המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר