סתימת פיות?

המשטרה חקרה והרחיקה את פעילי מאבק הגז

פחות מיומיים לאחר ההפגנות החוקיות נגד מתווה הגז, המשטרה עצרה את מארגני ההפגנות לחקירה באשמת "התקהלות והתקפות" ובסיומה הרחיקה אותם באזהרה מהערים בהן הפגינו (חדשות, ארץ)

מחאת הגז במוצאי שבת (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לאחר ההפגנות במוצאי שבת, המשטרה חקרה והרחיקה את פעילי מאבק הגז: פחות מיומיים לאחר ההפגנות הסוערות נגד מתווה הגז שאושר בממשלה, מדווחים מארגני המחאות ברחבי הארץ כי המשטרה פתחה בהליכים נגד מארגני ההפגנה בטענה כי ההפגנות גלשו מעט מהרישיונות שניתנו להן.

מארגני ההפגנות בתל אביב ובבאר שבע נחקרו היום באזהרה באשמת "התקהלות והתקפות" לאחר שמפקדי המשטרה במקום סירבו להאריך במספר דקות את ההפגנות לאור העובדה שהגיעו אליהן יותר מפגינים מהצפוי. הדבר גרם להתפרעויות אלימות בהפגנות. למרות שהמארגנים לא היו מעורבים בהן, הם נקראו היום לחקירות באזהרה, שבסופם הורחקו מהערים בהן ארגנו את ההפגנות.

אלון ויסר, שהיה ממארגני ההפגנה בבאר שבע, נקרא היום לחקירה במשטרה שבסיומה כאמור הורחק מהעיר בה הוא לומד כסטודנט. אלון טוען כי מדובר בעונש קשה למדי בעקבות העובדה כי לא יוכל להגיע ללימודים באוניברסיטה. הוא בטוח כי מה שעומד מאחורי צו ההרחקה הוא ניסיון של משטרת ישראל למנוע הפגנות לגיטימיות נוספות, לטענתו.

בשעה האחרונה דיווח פעיל מחאת הגז יוסי דורפמן בטוויטר כי "בקריית שמונה פעיל מאבק הגז איתי שפירא פנה למשטרה בבקשה לאישור הפגנה. השוטר הודיע: "כל תיק פלילי שייפתח כנגד מתפרע בהפגנה - יפתח גם כנגדך באותה אשמה". בעקבות האזהרה החליט שפירא לבטל את ההפגנה שתוכננה למוצ"ש הקרוב.

ממשטרת מחוז תל אביב אמרו בתגובה: "משטרת ישראל תתיר לקיים מחאות תחת תנאים מוקפדים של כיבוד החוק וחופש הביטוי. למחאה נגד מתווה הגז שהתקיימה בתל אביב ניתן אישור מהמשטרה וזאת לאחר שהמארגנים הגישו בקשה מסודרת. במסגרת הבקשה התחייבו המארגנים לשמור על הסדר הציבורי ולהימנע מחסימת צירי תנועה, והמשטרה אבטחה וליוותה את הצועדים".

"אלא שבמהלך המחאה בחרו המפגינים להתפרע, להפר את הסדר הציבורי, לחסום צירי תנועה מרכזיים ואף ניסו לפרוץ מחסומי משטרה ולהגיע לנתיבי איילון ולחסום גם אותם, תוך כדי שהם פוגעים בשוטרים. המארגנים נחקרו על הפרת תנאי הרישיון עליהם חתמו וכן נמליץ על הגשת כתב אישום בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר