שידור-חי ב´כיכר השבת´

כ-100 אלף עולים לציון רחל אמנו; אלפי חיילים יאבטחו

רבבות עולים הערב לקבר רחל לרגל יום פטירתה. אלפי אוטובוסים ורכבים עושים את דרכם לחניון שהוכשר בגילה, תחת עיניהם של אלפי חיילי משמר הגבול שיאבטחו את האירוע. חברת אגד מפעילה מערך הסעות מיוחד וחסר תקדים. אתר "כיכר השבת" מעביר בשידור חי את המראות מהציון (בארץ)

אלחנן הכהן | כיכר השבת |
מתפללים בקבר רחל, היום. (פלאש 90)

100,000 איש צפויים לעלות החל מהערב לקבר רחל לרגל יום פטירת רחל אמנו. אלפי אוטובוסים ורכבים יעשו את דרכם לחניון הענק שהוכשר במחסום גילה, משם ימשיכו נוסעיהם בשאטלים ממוגני ירי בדרך הפתלתלה העולה בית לחם.

תחת עיניהם של אלפי חיילי משמר הגבול המאבטחים את האירוע; ובתוך מתחם הקבר שמזמן איבד את הסגנון העתיק והאורגינלית שלו לטובת מבצר בטון גולמני ממוגן ירי ומטענים; יעמדו אלפי המתפללים ויבקשו מאמא רחל להפיל רחמים.

משנה לשנה הולך וגובר מספר הבאים, המגיע לשיאו ביום פטירת רחל אמנו. אלפים מכל רחבי העולם, שאינם מסוגלים להגיע למקום, יפנו למוקד הישועות שמפעילים ´מוסדות קבר רחל´. המוקד המופעל לאורך השנה 24 שעות ביממה, יתוגבר לרגל אלפי הפניות הצפויות ביום ההילולה. אילו גוברות והולכות בעקבות סגולתו של רבי חיים פלאג´י, המתפרסמת בשנים האחרונות, כי בזכות התרומה לקבר רחל ביום ההילולה זוכים לראות ישועות גדולות.

מוסדות קבר רחל נערכים מזה חודשים מספר בתיאום עם גורמי הבטחון ורשות המקומות הקדושים, האחראים על המקום, לעליית ההמונים ביום פטירת רחל. ההיערכות הלוגיסטית והבטחונית, הופכת קריטית על רקע מיקומו המבודד של קבר רחל, כך שיובטחו שלומם של המתפללים ותנאי העליה. כמו כן נערכים מתנדבי המוסדות לחלוקת 100,000 מנות שתיה ומאפים חינם לציבור העולים הענק.

לאורך השנה פועלים מוסדות קבר רחל, ובראשם הרב משה מנחם קלוגר, להבאת המוני בית ישראל לקבר רחל באמצעות קיום כוללים קבועים ביום ובלילה, שיעורי תורה, מקוה פעיל והסעות מוזלות למקום. אילו הפכו את המקום שוקק חיים, אחר שממונו הכמעט מוחלט באירועי האינתיפאדה השניה.

שרי וח"כי ש"ס יצאו לתפילה מיוחדת

כל השרים וחברי הכנסת של ש"ס, ייצאו היום בצהריים באוטובוס מאורגן על ידי התנועה לקבר רחל בערב ההילולא, וישהו שם עד שעות הערב לאחר תפילת ערבית. תוך כדי תיאום עם כוחות הביטחון, סוכם על פתיחת ציר מיוחד לאוטובוס שיהיה מאובטח היטב על ידי צה"ל והשב"כ.

כמו כן, נודע כי בעוד שבועיים פרשת חיי שרה בשבוע של "שבת חברון", יגיעו כל השרים וחברי הכנסת של סיעת ש"ס למערת המכפלה כאות הזדהות עם תושבי קריית ארבע וחברון.

אגד במערך הסעות מיוחד

השנה יפעיל אגד, לראשונה, נסיעות ישירות מהשכונות החרדיות בירושלים לקבר רחל.

הנסיעות לקבר רחל ייצאו משני מוקדים מרכזיים, האחד ברח´ מלכי ישראל מול ישיבת רוז´ין והשני בבנייני האומה בתחנת קו 15 לכיוון הר נוף. מוקדים אלה יפעלו באופן רציף החל מיום רביעי, י´ חשוון, בשעה 16:00, ועד לשעה 01:00 אחר חצות. ביום חמישי, יא חשוון, יחל השירות בשעה 07:00 בבוקר ברציפות עד לשעה 19:00 בכיוון הלוך לקבר רחל, וחזור עד לשעה 20:30. העלאת והורדת נוסעים תתבצע אך ורק במוקדי היציאה, ללא איסוף ופיזור בתחנות שלאורך המסלול.

הנסיעות יבוצעו בתדירות גבוהה של כל מספר דקות ובהתאם לביקושים שייווצרו בתחנות האיסוף. עלות הנסיעה מן המוקדים השונים, הינה קבועה לכל גיל בתעריף של 8.10 ₪ הלוך ושוב. לא ניתן לעשות שימוש ב´חופשי חודשי´ או בכרטיסיה.

השנה יזם אגד באישור משרד התחבורה להפעיל מערך היסעים ישירות מהשכונות בירושלים, במטרה להקל על הציבור הגדול העולה לקבר רחל. השירות מהשכונות יבוצע בשעות מוגדרות, בליל וביום ההילולא, בנוסף לשירות הרציף ממלכי ישראל ומבנייני האומה. הנסיעות ממסופי ´אגד´ השכונתיים תתבצענה ללא איסוף או פיזור.

כדי לווסת את תנועת הנוסעים, היציאה והחזרה מהשכונות תעשה בהפרש של כרבע שעה, כדלהלן: ביום רביעי אור לי"א בחשון, מנוה יעקב ורמת שלמה, יציאה בשעה 20:00 וחזרה בשעה 22:00. מרמות יציאה ב-20:15, וחזרה בשעה 22:15. מהר נוף ובית וגן יציאה ב-20:30 וחזרה ב-22:30. ביום חמישי י"א בחשון, מנוה יעקב ורמת שלמה, יציאה בשעה 13:00 וחזרה בשעה 15:00. מרמות יציאה ב-13:15, וחזרה בשעה 15:15. מהר נוף ובית וגן יציאה ב-13:30 וחזרה ב-15:30.

עפ"י הוראות כוחות הביטחון הכניסה למתחם הקבר תהיה בהתאם לעומס המתפללים והוראות הרשות למקומות הקדושים. מכיוון שמתחם הקבר צר מלהכיל כמויות גדולות של מתפללים, נקרא הציבור להתאזר בסבלנות ולשמור על הסדר במקום.

לבאים ברכבים פרטים, יופעל שירות שאטל מיוחד מצומת גילה, מחסום 300, לכיוון קבר רחל וחזרה. שירות השאטלים יופעל בתשלום של 4.80 ₪ הלוך ושוב לכל גיל. השירות יפעל ברציפות החל מיום רביעי בשעה 16:00 ועד למחרת ביום חמישי בשעה 20:30. תחנת החזרה, נמצאת בצומת רוזמרין (מחסום 300), לפיכך יש לצאת ממתחם הקבר באמצעות ה´שאטלים´ (חינם לבאים עם ´אגד´), ומשם לעבור לאוטובוסים היישר למוקדים המרכזיים או לשכונות בשעות הנקובות.

אגד נערך בשיתוף כוחות הבטחון ומשטרת התנועה, להפעיל את השירות בתדירות מספקת בהתאם לביקושים ולצרכים המיוחדים ולהעמיד צי אוטובוסים רזרבי לרשות מערך ההיסעים לקבר רחל, למצב של ביקוש גבוה מהרגיל.

במקום יוקם חפ"ק מיוחד, ממנו יפקחו ויעקבו לאורך כל שעות הפעילות מנהלי ופקחי אגד יחד עם כוחות הביטחון באזור. באגד מדגישים, כי צפויים להיווצר במחסום גילה עומסים בכניסה למתחם, במחסום 300, והציבור נדרש לגלות אורך רוח והבנה.

כיכר השבת יעביר את האירועים מקבר רחל, לחצו כאן.
השידור מועבר על ידי חברת שרלייב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר