"חורף אמיתי": התחזית של צחי וקסמן

ביום שישי נוח ונעים, בשבת גשם קל, ביום ראשון גשום וקר עם שלג בגליל ובגולן וייתכן גם בירושלים. החזאי צחי וקסמן: "הסבירות שהשלג יערם על הקרקע בירושלים אינה סבירה" • התחזית (בארץ)

שלג בירושלים. ארכיון (צילום: מנדי הכטמן / FLASH90)

מזג האוויר החורפי שעזב אותנו מעט, צפוי לשוב ולהיות סוער בימים הקרובים. החזאים שהעריכו כי השלג ייתפס בירושלים, מסייגים עתה ואומרים כי כלל לא בטוח שהוא יגיע אל עיר הבירה.

בשבת צפוי לרדת גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה שיתפשט גם לנגב. תחול ירידה בטמפרטורות. בחרמון יחל לרדת שלג ובלילה ייעשה סוער.

ביום ראשון יהיה גשום וסוער מהצפון ועד לנגב. קיים חשש להצפות במקומות הנמוכים ולשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. תחול ירידה נוספת במידות החום ויהיה קר מהרגיל לעונה. בחרמון יירד שלג. במשך היום ייתכן שלג גם בפסגות צפון הגולן והרי הגליל.

החזאי צחי וקסמן מחברת "מטאו טק" אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מחר יהיה מזג אוויר דומה לזה של היום. נוח ונעים יחסים. בלילה יהיה קר".

"לקראת השבת או ביום שבת בבוקר ירד גשם קל. ביום ראשון הגשמים והרוחות יתחזקו ויעשה גשום וקר אפילו עם שלג בגליל ובגולן וייתכן גם בירושלים אבל כנראה לא יערם בעיר עצמה, כך גם ביום שני ושלישי. זה חורף אמיתי", מוסיף וקסמן.

החזאי שב ומסתייג כי "הסבירות שהשלג יערם על הקרקע בירושלים אינה סבירה. יכול להיות שעל העצים ייתפס קצת פתיתים לבנים".

במקביל, חברת חשמל מתגברת את צוותי העבודה בשטח ואת מוקדי השירות 103 וכחלק מההערכות המקדימה לסופה, קידמה חברת חשמל גנרטורים לאיזור צפת ולרמת הגולן וירושלים , אשר צפויים לספק מענה להפסקות חשמל ממושכות במידת הצורך והרחיבה בשבועות האחרונים את עבודות הגיזום וכריתת העצים בהתאם לאישורים שהתקבלו ע"י פקיד היערות.

חברת חשמל מבקשת להדגיש כי על אף ההערכות המקדימה הנרחבת אין "אפס תקלות". הרוחות העזות הצפויות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק שיגרום להפסקות באספקת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור יכול לפנות לחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר