המשטרה מגיבה למחדל: "סערה בכוס מים"

לאחר שתחקיר חשף את המחדל החמור של המשטרה ששוב לא התייחסה לקריאת נערות שזיהו את המחבל נשאת מלחם באוטובוס, ראש אגף המבצעים במשטרה מגיב: "זו סערה בכוס מים" (חדשות)

ניצב אהרון אקסול (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

שעות ספורות לאחר שנחשף כי כשעה בלבד לאחר הפיגוע הרצחני בתל אביב התקשרו למשטרת ישראל שתי נערות שישבו באוטובוס בו נסע המחבל נשאת מלחם ודיווחו על אדם חשוד "עם כתמי דם על בגדיו", ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב אהרון אקסול הגיב לטענות הקשות במסיבת עיתונאים שערך הערב (רביעי) בתל אביב ואמר כי מדובר ב"סערה בכוס מים".

ניצב אקסול מסר כי "בשעות האחרונות קראנו באמצעי התקשורת השונים על אפשרויות שבמ"י שוב מחדל, שוב כל מיני ביטויים כאלה ואחרים. אני רוצה לומר בצורה חד משמעית - מדובר בסערה בכוס מים. כמי שליווה את האירוע הזה מתחילתו ועד וסופו, אני אומר את זה בצורה חד משמעית – סערה בכוס מים".

מפקד אג"מ הסביר כי "מדובר בשיחת טלפון שהתקבלה בשעה 19:51, קרי, כ-5 שעות לאחר האירוע. הידיעה עצמה, לא היה פה שום מחדל של מוקד, הידיעה הועברה לגורמי המודיעין של משטרת ישראל למי שטיפל באותו רגע בחקירה. צריך לזכור שבאותו רגע מתקבלות אלפי שיחות לגבי הימצאותו של החשוד. האפשרויות האלה של אותו חשוד שנמצא אנו מנתבים אותם לפי אופי הידיעה ולפי החשיבות שלה".

"באלפי השיחות האלה התקבלו ידיעות שאותו חשוד נמצא פה ונמצא שם ולאירועים האלה הגבנו במהירות. ישנן ידיעות מודיעיניות שמתקבלות ולאחר מכן אנו מתייחסים אליהן. ואני רוצה לקבוע צורה חד משמעית ולומר - שגם אם היינו מתחקרים את אותן בנות בשמונה בערב זה לא היה משנה כהוא זה את ההחלטות האופרטיביות המבצעיות שקיבלנו באותו ערב" הוסיף אקסול.

"אני אומר את זה בצורה חד משמעית כמי שבקיא בשיחה. האפשרות הזו שהוא נמצא בצפון נלקחה על ידינו דרך אגב ולהזכיר פה לכולם, באותו ערב הימ"מ פשט על מספר בתים בואדי ערה, האפשרות שהוא נמצא בצפון היא הייתה כל הזמן לנגד עינינו. היא לא נעלמה כך שגם אם היינו מתחקרים את אותן בנות באותו ערב זה לא היה משנה כהוא זה את התמונה המודיעינית המבצעית ולכן היה חשוב לי לבוא ולומר פה בצורה חד משמעית שמשטרת ישראל פעלה לאורך כל האירוע בצורה ברורה חדה, מבצעית, מודיעינית. פי שצריך להיות וזה לא היה משנה את הפעילות והתמונה המבצעית" סיכם ניצב אקסול.

כזכור, מוקדם יותר היום חשפה כרמלה מנשה ברשת ב', כי על פי תחקיר שערכה, אל המשטרה הגיעו עדויות על הימצאותו של המחבל במקומות שונים, אך אלו לא נענו ואף אחד לא טרח לבדוק את המידע. על פי התחקיר, שתי אחיות נסעו עם המחבל באוטובוס מתל אביב לכיוון ואדי ערה, הבינו כי מדובר במחבל, התקשרו למשטרה מספר פעמים, אך שם לא בדקו את המידע למרות הפצרות האחיות.

על פי הדיווח, האחיות ניסו לפנות למשטרה פעמיים ביום הפיגוע באמצעות המעסיק שלהן, וכשלא קיבלו תשובה התקשרה אחת האחיות בפעם השלישית למשטרת זבולון ביום ראשון שלאחר הפיגוע, אך גם אז לא זכתה להתייחסות. אם זה לא מספיק, ביום שני, כשהתקשרה למשטרה בפעם הרביעית, היא נענתה כי "אם לא חזרו אליך עד עכשיו - סימן שזה לא רלוונטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר