משרד הכלכלה שלח התראה למשתלה מחללת שבת: תקנסו במאות אלפי שקלים

משרד הכלכלה שלח מכתב התראה למשתלה מהדרום המעסיקה עובדים יהודים בשבת, כי במידה וימשיכו לעבור על החוק יקנסו בסך של מעל ל-300,000 ש"ח. העובדים זועמים: "רוצים לעבוד" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב - פלאש90)

משרד הכלכלה שיגר התראה על מתן קנס בסך מאות אלפי שקלים למשתלה בדרום, בשל העסקת עובדים יהודים בשבת.

מדובר במשתלת סלונר ממושב סתריה שעובדים מזה 30 שנה בשבת.כעת הודיעו במשרד הכלכלה לבעלי המשתלה כי במידה והעובדים ימשיכו לעבוד בשבת, בכוונתם לקנוס אותם בגובה של 321 אלף שקל על הפרת איסור עבודה בשבת מכוח חוק שעות העבודה ומנוחה.

עובדי המשתלה עמדו לצד הבעלים ובפוסט בדף הפייסבוק הביעו בו תמיכה: "אנחנו צריכים וצריכות לעבוד בשבת - אנחנו גם רוצים ורוצות לעבוד בשבת! חלק נכבד מהפרנסה שלנו היא אותה תוספת משמעותית שאנו מקבלים עבור עבודה בשבת וכתוצאה מכך השכר שלנו נפגע משמעותית. אולי זה נראה שאנחנו קבוצה קטנה יחסית, אבל אם נחבר את כל עובדי המשתלות בארץ, נגיע למספר לא מבוטל. חוק איסור עבודת יהודים בשבת איננו חדש, אכיפתו כן, אבל היא אינה שווה בפני כולם".

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "חוק שעות עבודה ומנוחה, הנאכף ע"י משרד הכלכלה והתעשייה, אינו אוסר על פתיחת עסקים בשבת, אלא אוסר העסקת עובד/ת ביום המנוחה השבועי, ובמקרה זה העסקת עובדים/ות יהודים - ביום השבת, אלא אם התקבל היתר לכך בהתאם לחוק".

"החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה קבע כי מי שמעסיק עובד ביום מנוחתו השבועי, ללא היתר, צפוי לעיצום כספי בגובה 35,740 שקל. ההתראה ניתנה לעסק לאחר מספר ביקורים במקום והתראות חוזרות, ואין בה כל אפליה. אכיפת החוק מתבצעת באופן קבוע ושותף בעסקים ואזורים שונים", הוסיפו במשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר