חוות דעת מקצועית:

דו"ח: אליאור חן - ישר, חביב, ידידותי ולא אלים

תוצאות מפתיעות עולות מאבחון פסיכולוגי ומניתוח כתב ידו של מי שמואשם בהתעללות חמורה בילדים. הפסיכולוג: "לא אובדני ולא אלים, לא זקוק לטיפול או להשגחה פסיכיאטרית". הגרפולוג: "אדם ישר, כנה ואמיתי". ואיך מגיבים בפרקליטות? (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
חן ומאחוריו חוות הדעת (פלאש 90, מעריב)

פסיכולוג שבחן לעומק את אישיותו של אליאור חן, קבע כי מדובר באדם "לא אובדני ולא אלים, לא זקוק לטיפול או להשגחה פסיכיאטרית". מניתוח כתב ידו עולה כי הוא "נחמד וסובלני, בעל נשמה ועידון, בעל דעות ואמונות מושרשות היטב, מתעניין בתרבות ולרוב תומך באומנויות".

הבוקר חושף העיתונאי אבישי בן חיים ב'מעריב' את תוצאות הבדיקות הפסיכיאטרית והגרפולוגית של חן, מלוות באישור פרסום בחתימתו.

הפנייה לפסיכולוג נעשתה לאחר שסנגורו של חן, עורך הדין אריאל עטרי, עתר לבית המשפט על ההחלטה לאזוק את חן למיטתו, מחשש שיפגע בעצמו.

מחוות הדעת עולות תוצאות מפתיעות: "לא מוכר למערכת הפסיכיאטרית, לא ידוע על אשפוזים במסגרת בית חולים או אמבולטורי (...) לא ידוע על מצבים של דיכאון, חרדות, הפרעות נפשיות אחרות בעבר (...), לא ידוע על מצבים של דיכאון, על רצון למות או לפגוע בעצמו".

"הבדיקה לא מגלה הפרעות בבוחן מציאות. ללא סימני חרדה. מדווח על רצון להוכיח חפותו, שיפוט ותובנה שמורים, מכחיש פרטים לגבי אירועים שחשוד בהם ומשוכנע שיצליח להוכיח שלא אשם, לא זקוק לאשפוז. בעל שליטה עצמית טובה"

במקביל, בדק גרפולוג מומחה את כתב ידו של חן, לבקשת הפרקליט. גם כאן, התוצאות מפתיעות, שלא לומר מעוררות תמיהה. "אדם ישר, כנה ואמיתי", קבע הגרפולוג. "בעל מוח אנליטי עם כישורי הנמקה ושיפוט שנון. בעל שליטה עצמית טובה. אדם חביב וידידותי, ממושמע, אוהב שלום. בעל יכולת לבטא את עצמו בשפה ברורה ותקיפה (...) מנהל ומארגן טוב ובעל שיפוט מצוין. בעל אופי טוב וכמעט תמיד יימנע מכל מיני ויכוחים ומריבות".

"אישיות פשוטה, אמיתית ולא פוגעת. ספונטני, יוזם, אמיץ ומעז, אדם שאוהב להיות בחברה. חרוץ ובעל מצפון. במידה מסוימת יכול להיות תמים ולעתים נוטה למצבי רוח, במיוחד כאשר החלומות שלו לא מתממשים".

ומה אומרים בפרקליטות על הממצאים? "העובדה שחוות דעת מראה שאדם אינו אלים אינה הופכת אותו לחף מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר