הצרות של אלשטיין

הקונצרן הישראלי של אדוארדו אלשטיין עומד בפני סכנת פירוק

אדוארדו אלשטיין החרדי השקיע סכומי עתק ברכישת הקונצרן מאיש העסקים נוחי דנקנר לבקשת הרב פינטו, ועומד כעת בפני סכנה של איבוד החברה. בית המשפט יכריע אם הקונצרן יפורק בקרוב (כלכלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלשטיין (Flash90)

מזה בדיוק חשש המליארדר החרדי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין: מחזיקי אגרות-החוב של חברת אי.די.בי שבשליטתו, מבקשים היום (רביעי) מבית המשפט לפרק את החברה.

כזכור, לבקשת הרב יאשיהו פינטו מאלשטייו חסידו הנאמן לעזור לנוחי דנקנר - בן חסותו של הרב - שנקלע לקשיים פיננסיים, השקיע אלשטיין באי.די.בי ששולטת, בין השאר ב'סלקום' ו'שופרסל' (שבבעלותה 'יש חסד' החרדית), יותר מ–2 מיליארד שקל במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות.

הרב, שכידוע מרצה כיום עונש מאסר בגין הרשעה בעבירות שוחד, נאם בסוף שנת 2012 בכינוס של יהודים בבואנוס איירס שבארגנטינה ואמר: "חשוב לחזק את הכלכלה בישראל ולהבטיח את פרנסתם של עשרות אלפי יהודים. בנוסף, לדאוג שגם אלו שהשקיעו דרך הביטוחים והפנסיה ושילוו כסף לחברות לא ייפגעו, ויזכו לראות את כספם בחזרה — שאף יוכפל וישולש. המשבר הכלכלי בעולם נותן את אותותיו גם בישראל וצריך לפעול לערבות הדדית בין כל יהודי העולם כדי שלא תיפגע פרנסת יהודים בכל מקום".

ההשקעה כידוע לא נשאה פרי, וחברות רבות שתחת קונצרן הענק אי.די.בי קרסו בזה אחר זה וחלקם נמכרו למשקיעים אחרים.

כעת, מאחר ואלשטיין לא נענה לבקשות מחזיקי האג"ח של הקבוצה להפקיד בנאמנות עוד 400 מיליון שקל מכיסו, כך לטענתם, הם הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי לפרק סופית את החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר