תיקון לאפליה

המדינה תפצה רבנים וקייסים מהעדה האתיופית במיליוני שקלים

בית הדין האזורי לענייני עבודה בבאר שבע פסק כי על המדינה להשוות את משכורתם של רבנים וקייסים מהעדה האתיופית למשכורת רבני שכונות ולשלם להם רטרואקטיבית את הפרשי השכר מאז תחילת עבודתם (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

בית הדין האזורי לענייני עבודה בבאר שבע קבע אתמול (שני) כי קייסים ורבנים בני העדה האתיופית הופלו לרעה בתנאי העסקתם במשך השנים על ידי המועצות הדתיות בהן עבדו. 16 תובעים בתיק הזה, שמתנהל כבר שמונה שנים, נסגר עם דרישת בית הדין מהמדינה לשלם לכל אחד מהתובעים, כשלב ראשון, פיצוי בגובה 50 אלף שקלים בגין האפליה שחוו.

נוסף על הפיצוי, קבע בית הדין כי הרבנים זכאים לתשלום שכר זהה לזה של רבני שכונות ולכן על המדינה להשיב להם רטרואקטיבית את הפרשי השכר שלא הגיעו לידיהם במהלך השנים. לגבי שלושה מהתובעים אפילו נקבע כי הם זכאים לפנסיה תקציבית שלא ניתנה להם מתחילת עבודתם, כך דווח בגל"צ.

בסופו של דבר מדובר על פיצויים בגובה מאות אלפי ואפילו מיליוני שקלים שהמדינה תיאלץ לשלם לאותם רבנים וקייסים בני העדה אתיופית. עורך הדין אלכס ספינרד שייצג את התובעים אמר כי "16 הרבנים מהעדה האתיופים והקייסים קופחו והופלו לרעה על ידי המדינה והמועצות הדתיות במשך שנים. פסק הדין מוכיח שעמידה עקשנית על זכויות כפי שהם עשו בגבורה, יכולה לפעמים להסתיים בניצחון גדול".

השופטים מותחים בפסק הדין ביקורת כמעט חסרת תקדים הן על מקרה האפליה עצמו והן על התנהלות המדינה במהלך תקופת המשפט. לדבריהם: "לא המדינה ולא המועצות הדתיות הציגו הוכחות כלשהן בדבר קיומה של סיבה עניינית מספקת ומוצדקת להבדל שבין שכר התובעים לשכר רבני שכונות אחרים. התובעים הופלו לרעה בדרך קבלתם לעבודה וביחס הכללי כלפיהם".

"במקום לאזור אומץ ולמצוא פתרון לעיוות שנוצר, הרי שהמדינה הנציחה את האפליה והפער כאשר התנערה מהתחייבויותיה לתיקון המעוות", המשיכו השופטים.

כזכור, לפני כמה שבועות נאבק הרב יוסף הדנה, שמכהן כרב הראשי ליהודי אתיופיה נגד משרד הדתות כדי להאריך את כהונתו למרות שהגיע לגיל 67 גיל הפרישה הרגיל, בשונה מרבנים רשמיים שניתן להאריך את גיל הפרישה שלהם ל-80. רק לאחר לחץ תקשורתי ובתמיכה של הרבנים הראשיים הוארכה כהונתו בחצי שנה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר