ההצהרה והזיגזוג

לאחר ביקורת משמאל - לפיד נבהל והודיע: אני בעד גיוס חרדים

אתמול יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הפתיע כשהצהיר כי "נושא השוויון בנטל לא יהיה על השולחן כשארכיב ממשלה" - וחטף ביקורת בתקשורת. כעת, הוא חוזר בו ומנסה להסביר למה התכוון (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאחר הביקורת הרבה שהושמעה כלפיו בתקשורת על דבריו אתמול (שני) כי "נושא השוויון בנטל לא יהיה על השולחן אם וכאשר אנחנו נקים את הממשלה", לוקח יו"ר יש עתיד כמה צעדים אחורה ומפרסם "הבהרה" בנידון.

"למי ששאל - צריך כנראה להבהיר את הברור מאליו: יש עתיד לא ירדה ולא תרד מהשיוויון בנטל. אנחנו אלה שהובלנו אותו, אנחנו המפלגה היחידה שעדיין נאבקת עליו בבג"ץ, אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה לשילוב בין כל חלקי החברה הישראלית", כותב לפיד.

"אתמול שאל אותי על כך מישהו", מנסה לפיד להסביר, "ואמרתי שלדעתי זה לא יהיה על שולחן הממשלה הבאה. הכוונה היתה כמובן שלהערכתי אנחנו ננצח בבג"ץ, לא לכך שנוותר על עקרונותינו. החרדים צריכים לדעת שלא מדובר בנסיון להתנכל להם או לאורחות חייהם חלילה, אלא בצורך לכתוב חוזה ישראלי של חיים משותפים, שבו לכולם יש אותן זכויות וגם אותן חובות".

לאחר דבריו אתמול, תנועת חדו"ש תקפה בחריפות את יאיר לפיד, ואמרה כי "יאיר לפיד השלים את תהליך הפניית העורף וההתנתקות ממאבק השוויון בנטל עליו רכבו הוא ומפלגתו בראשית דרכם".

גם לאחר פרסום ההבהרה הטריה של לפיד, בתנועה האנטי-דתית כבר איבדו בו אמון, ואומרים: "קיים פער בין מה שלפיד אמר אתמול למצלמה לבין מה שהוא אומר היום. כמובן, אמינות ההבהרה תבחן במעשים, לא בדיבורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר