נתרפאה המשפחה

אח נולד לפעוטה שנרצחה: "אדל היתה איתי בלידה, לסייע לי"

מדינה שלמה דמעה והחזיקה אצבעות לאדווה ביטון שנלחמה על חיי אדל הקטנה, שנפצעה אנושות בפיגוע - עד שנפטרה. השבוע, מרגישה האם אדווה סוג של ניצחון עם לידת בנה השישי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אדל, בימיה האחרונים (צילום: ארכיון כיכר השבת)

לפני יותר משלוש שנים, נרצחה אדל ביטון, פעוטה בת שנתיים ושמונה חודשים, בפיגוע של יידוי אבנים שאירע בצומת גיתי אבישר, הסמוך לעיר אריאל. בתחילת השבוע, ילדה אמה, אדווה, את בנה השישי, שאותו הרתה לאחר מותה של בתה אדל ז"ל.

כזכור, תחילה נפצעה אדל ז"ל באורח אנוש, ובמשך שנתיים תמימות נאבקו בני משפחתה על שיקומה, עד שנפטרה לפני כשנה וחצי, בגיל 4 ושמונה חודשים.

אתמול, כשהיא נרגשת ובוכייה, אמרה האם אדווה, היולדת: "הרגשתי שאדל נכחה בלידה. אלו היו רגעים של סייעתא דשמייא, ואדל היתה שם לוודא שהכל יעבור בשלום. היא באה כדי לסייע לי, הרגשתי כאילו שאנחנו ישות אחת. גם ככה כל הזמן מתבלבלים וקוראים לי אדל. יש לה כוח ענק, לילדה שלי. כמה היא עשתה בשנתיים האלה, כמה כוח, כמה עוצמה, איך היא נגעה בלב של כולם, אז מה זה בשבילה לבוא ולעזור נקודתית לאמא שלה, והיא היתה שם בחדר הלידה, לגמרי היתה".

אדווה הוסיפה ואמרה, כי "התינוק שזה עתה נולד הוא ההוכחה להמשכיות של המשפחה שלנו ולהמשכיות של עם ישראל, על אף אלו שרוצים לקום עלינו לכלותנו, ואני מודה עליו כל כך. אנחנו ממשיכים, אף אחד לא יעצור אותנו. הילד הזה יגדל אל תוך האור של אחותו, אותו אור שחשוב לי להעביר הלאה למי שזקוק לו".

בשנים האחרונות הקימה אדווה את עמותת "אדל" (אני עוזר לאחר), המקדישה את פעילותה למען משפחות ששכלו את ילדיהן בנסיבות טרגיות שאינן פעולות איבה, מתוך הבנת הצורך בהקמת מערך טיפולי דווקא למשפחות אלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר