"חיזוק הקשר בין הקהילות"

משרד התפוצות העביר כמיליון וחצי ש"ח לקונסרבטיבים

עם פטור ממכרז, בהליך מזורז, אישרה וועדה מיוחדת מטעם משרד התפוצות שבראשות השר נפתלי בנט, העברת מיליון ו-600 אלף ש"ח לקונסרבטיבים בישראל, למיזם משותף ורשמי עם המשרד (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר התפוצות, נפתלי בנט (צילום: Miriam Alster /Flash90)

פרסום ראשון: בימים האחרונים אישרה וועדת המכרזים העברה של כ-1,600,000 שקלים ל'תנועה המסורתית בישראל', המשוייכת לתנועה הקונסרבטיבית העולמית, ועוסקת בפעילות זהה בישראל ובחו"ל - זאת כחלק ממיזם משותף של משרד התפוצות והתנועה המסורתית בישראל.

על פי דו"ח וועדת הביקורת של משרד התפוצות, התכנית הממומנת היא פרויקט "קשר עם קהילות" שעוסק ב"חיזוק הקשר בין קהילות התנועה המקבילות, לבין מדינת ישראל והחברה הישראלית". משרד התפוצות אף מתכנן בקרוב לערוך מספר פרויקטים מקבילים עם קהילות הנמנים עם "זרמים אחרים" ביהדות התפוצות.

בדו"ח וועדת הביקורת נכתב, כי "משרד התפוצות רואה חשיבות רבה בהמשך הפרויקט והרחבתו באמצעות המשך הביצוע". למרות זאת, בבקשת משרד התפוצות לפטור ממכרז בנושא נרמז, כי דו"ח שבחן את הפרויקט המליץ להרחיב את הבקרה של משרד התפוצות על פרויקט זה.

כזכור, אתמול (רביעי) חשף העיתונאי יאיר אטינגר ב"הארץ", כי ועדת הכספים אישרה יום קודם לכן העברה תקציבית של עשרה מיליון שקלים למשרד ראש הממשלה. ההגדרה של התקציב יועדה לצורך "קידום תשתיות המיועדות ומיזמים משותפים לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות".

גם דובר הסוכנות היהודית אישר ל"הארץ" כי אכן "הכסף כולו, 10 מיליון שקלים, מיועד לבניית המקוואות עבור הרפורמים והקונסרבטיבים", אולם יו"ר הועדה ח"כ משה גפני, שאישר את ההעברה, אמר כי אם הדברים נכונים הרי שמשרד ראש הממשלה שיקר אותו. לדבריו: "אם זה נכון אני אנהל על זה מלחמת עולם, אני לא אתן לזה לעבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר