מי מתכנן פוטש?

נתניהו וכץ ישבו זה לצד זה ולא החליפו מילה

ראש הממשלה ושר התחבורה ישבו אחד ליד השני אך לא החליפו ביניהם מילה. נתניהו שב והתייחס למשבר ואמר כי הוא "מיותר" והוסיף: "לא אתן לאף אחד לעשות לי פוטש" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (הדס פרוש, פלאש90)

מתיחות עזה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר התחבורה שלו, ישראל כץ. השניים ישבו היום (ראשון) על פי הדיווחים אחד ליד השני בישיבת הממשלה אך לא החליפו מילה.

בישיבת שרי הליכוד, שאליה לא הגיע כץ, אמר נתניהו: "לא אתן לאף אחד לעשות לי פוטש". במהלך ישיבת הממשלה, שהתקיימה לאחר מכן, שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי יטוס ללונדון בקרוב, ונתניהו ענה: "אני גם נוסע, באותם ימים". השר לביטחון פנים גלעד ארדן ציין כי גם הוא יטוס באותה עת, ונתניהו אמר: "אם ככה, המדינה תישאר בלי פיקוד". ארדן הגיב בחיוך: "אל תדאג, אנחנו לא מתכננים פוטש".

לאחרונה כץ שימש כמה פעמים כממלא מקום ראש הממשלה, בעת שנתניהו היה בחו"ל אך לא נראה שנתניהו עתה יתן לו את הכבוד לאור המתיחות בין השניים.

נתניהו אמר עוד בישיבת הממשלה בנוגע לנושא התחבורה: "שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים, משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מוגבר. המשבר הזה כולו מיותר. לא היה צורך להגיע לזה. יש בישראל סטטוס קוו זה שנים רבות. כשצריך לבצע עבודות בשבת הן מתבצעות כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת - הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו וימשיך להנחות אותנו. בשבע השנים האחרונות הממשלה השקיעה קרוב לשלושים מיליארד שקל בהרחבה מאסיבית של כבישים, מסילות וכדומה. הצלחנו בלי משברים מיותרים. כשלא רוצים משבר ניתן להמנע ממנו".

מוקדם יותר אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שנתניהו החליט לפטר את השר כץ. "זאת אפשרות שיכולה להיות, אנחנו מנסים למנוע את זה אבל נכון לעכשיו לא מצליחים", אמר אם כי ההערכות הן שהסיכוי שכץ אכן יפוטר נמוך.

בכניסה לישיבת הממשלה התייחסו גם השרים למשבר התחבורה. שר הבריאות יעקב ליצמן סירב להתרגש מעומסי התנועה שיצר משבר הרכבת. הוא עמד על כך ש"לא היה צריך להגיע לחילול שבת. פשוט חיללו את השבת", והסביר: "שמעתי חדשות באוטו, הכול זורם כרגיל. אפשר לבצע את כל עבודות הרכבת יחד, לא היה צריך להגיע לחילול שבת". גם שר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי טען כי ניתן היה להימנע מחילול השבת: "אפשר למצוא תחליפים ואפשר לארגן את זה יותר טוב. כל העולם שומר על היום השביעי, אין סיבה שהעם היהודי לא ישמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר