שר המדע קיים כינוס חרום בעקבות התפוצצות עמוס 6

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, קיים היום כינוס חירום בעקבות התפוצצות לוויין התקשורת המתקדם 'עמוס 6'. בימים הקרובים תתקיים ישיבה נוספת בה ידונו הצדדים בנזקים שיגרמו מאיבוד הלוויין (בארץ)

בעריש פילמר | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, לע"מ)

שר המדע אופיר אקוניס כינס היום (ראשון) דיון חירום והערכת מצב עם בכירי תעשיית החלל של ישראל בעקבות התפוצצות הלוויין עמוס 6.

בפתח הישיבה אמר השר אקוניס כי "המטרה העיקרית שלנו היא גיבוש מדיניות חלל וסיוע של מדינת ישראל כדי לשמור על היתרונות הטכנולוגיים האדירים שיש לתעשיות החלל הישראליות. תעשיית החלל הישראלית מפוארת ותישאר מפוארת. אנו נדאג שתתחזק ותשמור על מעמדה ועל יכולותיה".

בכירי התעשיות שנכחו בדיון טענו כי התעשיות משקיעות השקעה אדירה בתשתיות, בכח אדם ובטכנולוגיה חדשנית וכי יש צורך במדיניות לטווח ארוך כדי לשמר את ההשקעה. הבכירים טענו כי קיימת תחרות גדולה מאוד מול חברות חלל גדולות בעולם ויש צורך בסיוע ממשלתי כדי להפוך את התעשיות הישראליות לתחרותיות בשוק הגלובלי.

בתום הישיבה הוחלט כי משרד המדע יגבש תכנית חלל לאומית לטווח ארוך לישראל. לצורך כך הורה השר אקוניס על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד המדע פרץ וזאן, יו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע פרופ' יצחק בן ישראל ומנהל הסוכנות אבי בלסברגר. בסמכות הוועדה גם לבחון גם את האפשרות לסיוע בפיתוח לוויין תקשורת של מדינת ישראל. הוועדה תגיש המלצותיה בתוך 10 שבועות.

בנוסף, הוחלט כי דיון בנושא השלכות אובדן "עמוס 6" על שוק החלל ושוק התקשורת יתקיים במהלך השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר