"זה השורשים שלנו"

נתניהו ל"כיכר השבת": אסבסד לימודי תנ"ך לסטודנטים

אמש (ה') נערך החוג לתנ"ך בבית ראש הממשלה בירושלים, כתב כיכר השבת שוחח עם ראש הממשלה על חשיבות לימוד התנ"ך בקרב הצעירים וגם על הידענות של בנו אבנר (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: מארק ישראל סאלם)

אמש (חמישי) נערך בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור 1 בירושלים, המפגש השמיני של חוג התנ"ך המתקיים לזכרו של מר שמואל בן ארצי, חמיו של בנימין נתניהו בהשתתפות אנשי רוח והגות.

השיעור, בו למדו נתניהו ורעייתו יחד עם בניהם יאיר ואבנר במשך כמעט 3 שעות רצופות (ללא ניידים והסחות דעת) את פרשת האזינו, התנהל במסגרת מצומצמת בה השתתפו חברי החוג לצד מקורבים למשפחה.

לצד השולחן ישבו סמלים ציוניים וישראלים כדוגמת: אבשלום קור, יורם טהרלב, מרים פרץ, המשורר ארז ביטון, ד"ר מיכה ויגודמן, הרב בני לאו ועוד בעיקר חובשי כיפות סרוגות שנדמה שזוכים לאהדה בלתי מוסתרת ואולי אף להערצה בבית בבלפור.

לאחר שתקף בחריפות את החלטת אונסק"ו שלא להכיר בקשר בין היהדות לכותל המערבי התפנה ראש הממשלה להתפלפל ולנהל דיון מעמיק בנושאי התנ״ך.

(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בין היתר נשא נתניהו ׳חבורה׳ בפני הנוכחים כאשר הקשה מדוע בפרשת האזינו יחס הקללות הינו כמעט פי שניים מול הברכות. נדמה שהתורה מתמקדת בעיקר בקללות ואם כן מה הסיבה לכך? הקשה נתניהו וניסה לתרץ בדרך הפלפול כי ביהדות יש מטרה לרתום את יצר הרע ואת כוחות הרע למען הטוב. הכל בסוף שאלה של איזונים וצריך לרתום את הרע למען הטוב ואולי זה הרמז שיש להשתמש בקללה ולהפוך אותה לברכה.

במהלך האירוע הייתה ניכרת מסירותה של רעיית ראש הממשלה ללימוד הקבוע והיה נראה כי עצם קיומו של שיעור בביתה חשוב לה עד למאוד. במסגרת ההתדיינות גילה הבן אבנר בקיאות מופלגת כשהקשה והביא סתירות מפסוק לפסוק ותירץ בעצמו.

לקראת סיום סיפר ראש הממשלה כי לאחר תפילת כל נדרי בצום יום כיפור הראה לו בנו אבנר כי הסליחות הראשונות מתייחסות לחטא המרגלים ולא לחטא העגל שהיה אולי חמור יותר לכאורה. השבתי לו שכנראה על הוצאת דיבת הארץ רעה צריך לבקש סליחה.

אחד הנוכחים העיר כי הגויים לא מכירים בקיומנו כאן במדינה היהודית כעם ששב להיות ריבון בארצו. נתניהו השיב בסרקזם: "לצערי לא רק הגויים. יש גם יהודים רבים שלא אוהבים את הדבר שכיום שבנו לארצנו ואנו משגשגים ופורחים כאן".

"לגופם של דברים", ציין נתניהו "חל שינוי גם ביחס הגויים זאת ככל שעוצמתינו גדלה. הייתם צריכים לראות איך לאחר הלווית הנשיא שמעון פרס ז״ל עמדו פה בבית שורה של מנהיגים מכל העולם שביקשו להיפגש והיה צריך להעניק לכל אחד זמן קצוב".

"אם מישהו היה מצלם זה היה מדהים. נשיא אחד נכנס והשני התיישב. שמנו דגל של מדינה אחת והופ היינו צריכים להחליף לעוד מדינה. האחרון היה שר החוץ של ברזיל ואמרתי לו: יש לך 17 דקות לשוחח עד כניסת השבת.

הוא אמר לי, תן לי 3 דקות. אני לא יפיל לך קואליציה. ומה אתם חושבים שהוא אמר?

We need you. אנחנו צריכים אתכם", סיפר נתניהו בסיפוק.

כתב "כיכר השבת ישראל כהן עם ראש הממשלה

"אחד מהם שאל אותי מה הסוד של הקיום שלכם העם היהודי? מה הצופן הגנטי? הייתי יכול לענות לו שהסוד זה פרשת האזינו", הצביע נתניהו על ספר התנ״ך "ובעצם עניתי לו משהו דומה רק בדרך אחרת".

"הסברתי לו שהחדשנות והיצירתיות הם הענפים, הכלכלה, הטכנולוגיה, העוצמה זה הענפים. אבל אין עץ ללא שורשים והשורשים שלנו עמוקים מאוד. הם נמצאים בתוך האדמה ויציבים והם נותנים לנו את הכוח להעמיד עץ רחב עם ענפים שמסתעפים ממנו לכל הצדדים", סיפר ראש הממשלה.

לסיום, שוחח נתניהו עם כתב "כיכר השבת" והבהיר את חשיבות לימוד התנ״ך. "בכוונתי לסבסד לסטודנטים את לימודי התנ"ך. הבעיה היא שאין מספיק ביקוש, אבל אנחנו נשים על כך דגש", הצהיר נתניהו והסביר כי התנ"ך היא החוליה שתחבר בין הצעירים למבוגרים ובין העבר לעתיד. נתניהו ציין לשבח שוב את ידענותו של בנו אבנר ואמר כי מה שהיה במפגש הוכיח רק קצה מבקיאותו המופלגת בתנ"ך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר