תחושת חירום

חוששים מהלהבות הקרבות? קבלו כמה עצות חיוניות

אצל אזרחים רבים ברחבי המדינה, ניכרת פאניקה וחשש מהרגע בו הלהבות יתקרבו חלילה אל ביתם. בדיוק בשל כך, מוסר הקצין הותיק סט עצות יעילות שיעזרו לכם בעת חירום - שלא תבוא (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האש בשכונת רוממה בחיפה (צילום: כבאות והצלה מחוז חוף)

המדריך הראשי בבית הספר הארצי לכבאות והצלה, עושה סדר ונותן סדרת עצות חיוניות בכאוס המתחולל בשעות אלו ברחבי ישראל המוצתת, שגורם לפאניקה ניכרת אצל אזרחים רבים החוששים מהרגע בו הלהבות יתקרבו אליהם.

לפי טפסר משנה משה עמר, "קיימים שני מצבי חירום - במצב הראשון הציבור מתבקש להישאר בבתים. יש לסגור את כל החלונות והדלתות, להתגבר על הסקרנות ועל הצורך להציץ ולא לנסות לכבות שריפות עם צינור הכיבוי מפלסטיק של הגינה", הוא אומר ל-ynet. "במצב שני הציבור מתבקש להתפנות מהבתים. יש להתפנות מיד בכיוון ההפוך מכיוון העשן, לסגור את החלונות ואת הדלתות ולא לנעול את הדלת. הכבאים שיבואו לסרוק את הבתים יפרצו לבתים שדלתותיהם סגורות".

"הודעת הפינוי לתושבים תגיע הרבה לפני שהאש תתקרב לבתים", לדברי קצין הכבאות המנוסה. אך "כשתושבים כן נקלעו למצב שבו האש והעשן נכנסים לתוך הבתים, מומלץ להרטיב מגבת ולהניח אותה על הראש ועל הפנים ולהימנע ככל האפשר משאיפת העשן. אם התבקשתם להסתגר בבית אתם מתבקשים לסגור את כל הפתחים של הבית, לוודא שאין אפשרות לכניסת עשן עד כמה שניתן. העשן מסוכן לא פחות מהאש. אנו מבקשים מהתושבים לא להיות בחוץ, לא להתקרב לאזורים מסוכנים ולא להפריע לעבודת הכבאים - גם אם זה מסקרן מאוד את האנשים".

כמובן, ש"מתי שהתושבים חשים במצוקה או בסכנת חיים מתבקשים לחייג 102, למסור את מיקומם, ולוחמי האש יגיעו אליהם בכל מקום ובכל זמן ויעשו הכול כדי לחלץ את האנשים. אם נכנס עשן לתוך הבית מומלץ להיות שפופים עד כמה שניתן, אבל אם הגעתם למצב שבו יש עשן בבית פנו את הבית כמה שיותר מהר, אל תתעכבו בבית. אל תנעלו את הבית. אנחנו נגיע ונרצה לוודא שאתם לא בבית. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו ניאלץ לפרוץ דלתות. אנחנו נעשה הכול כדי לשמור על הבתים שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר