פרשת הצוללות

דיווח בגרמניה: "קצינים בכירים קיבלו שוחד"

'תיק 3000' יבשיל לחקירה נוספת? על פי תחקיר עיתונאי רציני בגרמניה, תאגיד 'טיסנקרופ' שמכר את כלי השיט לישראל, שיחד בכירים רבים בעולם. יתכן שנתניהו יקרא לעדות בפרשה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת הצוללות (צילום: אלעד גרשגורן, ynet)

פרשת הצוללות: בעקבות העדות שנתן שר הביטחון לשעבר יעלון במשטרה בקשר לעסקת כלי השיט ממספנת קיל שבגרמניה, במטרה להפוך את הבדיקה המדוברת בנושא לחקירה, נחשפים בימים האחרונים פרטים נוספים על עסקאות הרכישה, ועל פניו נראה כי אלו לפחות מטרידים.

כתב העיתון הכלכלי הגרמני 'הנדלסבלאט', מרטין מרפי, חוקר כבר כמה שנים את תאגיד 'טיסנקרופ', זה שהרוויח את ההון הרב ששילמה ישראל בעת שרכשה את כלי השיט. כעת הוא מציג מסמכים המגבים לכאורה את טענותיו אודות תעשיית השוחד שהיתה נהוגה בתאגיד הגרמני, גם עם ישראל.

לדברי מרפי, "יש אינדיקציה ברורה שהעסקאות עם ישראל לא בוצעו כהלכה. אורגנה עסקה למכירת צוללות לישראל וישנם מסמכים שהשגתי שנראים כתשלומים לא חוקיים". מבדיקה פנימית שערכה חברת ראיית חשבון באותה מספנה מתברר, כי במהלך עסקת הצוללות עם ישראל שולם שוחד לבכירי צבא ישראלים בדרגות שונות, ישירות לחשבונות בנק פרטיים שלהם או של קרובי משפחתם.

בכדי להלבין את המונח שוחד, השתמשו הגרמנים במסמך במונח "הוצאות שימושיות". על פי המסמכים, הקצינים הישראלים קיבלו כספים לכיסם, באמצעות חברת בת של טיסנקרופ, בשם 'פירוסטל'.

ולא רק בישראל: תעשיית השוחד הגרמנית פעלה גם ביוון, דרום אפריקה ומדינות נוספות, שם שולמו הכספים לבכירים מאוד, מנשיא ועד שר הגנה, בסך של עשרות מיליוני דולרים. באחד המקרים זה הגיע ל-20 מיליון דולר לאדם אחד ו-22 מיליון אירו לאדם אחר.

על פי הפרסום בחדשות 2, מדובר באלפי מסמכים שחלקם יתפרסמו בקרוב בגרמניה וחלקם כבר הובאו למשטרה בישראל כדי שתוכל לעיין בהם מקרוב. בפני היועץ המשפטי לממשלה עומדת כעת הדילמה אם להפוך את הבדיקה בפרשה לחקירה פלילית.

במידה והכרעת היועמ"ש תהיה חיובית, צפוי ככל הנראה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו להעיד בפרשה שפורסם לגביה בחדשות 10 כי מעורב בה באופן ישיר פרקליטו ואיש סודו עו"ד דוד שמרון.

תגובת לשכת ראש הממשלה לידיעה כפי שפורסמה בחדשות 2: "רכש הצוללות תחת ראש הממשלה נתניהו נעשה על ידי הגורמים המקצועיים - צה"ל, משרד הביטחון והמועצה לביטחון לאומי, בתהליך סדור וממוסמך. כל ניסיון להטיל דופי ברה"מ נתניהו הוא ניסיון הטעייה שקוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר