דרעי פועל לשלול את אזרחותו של המחבל מחיפה

שר הפנים דרעי פועל לשלול את אזרחותו של המחבל שרצח את גיא כפרי ופצע את הדיין הרב יחיאל אילוז. דרעי פתח בבדיקת ההליך מול היועץ המשפטי לממשלה (חדשות, בארץ)

המחבל, מוחמד שינאווי (צילום: דוברות המשטרה)

שר הפנים אריה דרעי פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לקבל את הסכמתו להתחיל בהליך לביטול אזרחותו של המחבל מוחמד שינאווי, שביצע בתחילת השנה אזרחית את הפיגוע בחיפה בו נרצח גיא כפרי ז"ל ונפצע הדיין הרב יחיאל אילוז.

תיעוד הרגעים שאחרי הפיגוע (ynet)

כזכור, לפני כחודש וחצי יצא שינאווי למסע הרג ברחבי העיר חיפה, במהלכו רצח את כפרי ופצע את הרב אילוז. בתום מרדף בן יומיים אחריו הסגיר את עצמו למשטרה.

גיא כפרי, נרצח (צילום: באדיבות המשפחה)

דרעי פנה ליועץ המשפטי בהתאם לסעיף 11(ג) לחוק האזרחות, תשי״ב-1952 ולפיו עליו לקבל את הסכמת היועץ המשפטי לממשלה בטרם פניה לבית המשפט לעניינים מנהליים לביטול אזרחותו הישראלית של המחבל.

בהתאם לחוק האזרחות יכול שר הפנים לבקש לבטל אזרחות, או באמצעות פניה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה כי זה יבטל את האזרחות הישראלית בשל הפרת אמונים למדינת ישראל, או באמצעות פנייה לבית המשפט הדן בהליך הפלילי בבקשה לבטל את אזרחותו הישראלית, אם ולאחר שהאזרח יורשע ובית המשפט יקבע כי העבירה בה הורשע הנה מעשה טרור.

הרב יחיאל אילוז, נפצע (צילום: באדיבות המשפחה)

דרעי אמר היום: "שימוש וניצול לרעה של המעמד בישראל, במיוחד אזרחות, במטרה לפגוע ולהרוג אזרחים ישראלים הוא דבר בלתי נסלח. אפעל בכל הנחישות לשלילת מעמדם של ישראלים אלה. אין צורך להכביר במילים על חשיבות האזרחות הישראלית המקפלת בתוכה חובת נאמנות בין האזרח למדינתו ובין המדינה לאזרחיה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר