חיסלת מחבל? המזומנים בדרך

"המטה העולמי להצלת העם והארץ" יעניק פרס כספי לחייל שניטרל את המחבל בקריית ארבע: "הפעילות שלנו עוזרת לצה"ל לחסל מחבלים"

יהושע שם טוב | כיכר השבת |

המטה העולמי להצלת העם והארץ לא מחלק כספים רק לסרבנים ומניפי כרזות נגד פינויים והריסת מאחזים אלא גם למחסלי מחבלים. החייל צח קורצי מגדוד נחשון, שניטרל את המחבל ביום חמישי שעבר בקריית ארבע, יקבל מענק כספי בסך 1,800 ₪ ותעודת "גיבור ישראל" מטעם המטה העולמי להצלת העם והארץ.

יו"ר המטה העולמי להצלת העם והארץ, הרב שלום דב וולפא, אמר כי מדובר בחלק ממדיניות הארגון וזאת כדי להגביר את המודעות לפעול בקור רוח נגד מחבלים. "האזרחים וחיילי צה"ל שפועלים באירועים מסוג זה מקיימים את הצו האלוקי 'הבא להורגך השכם להורגו', ומהווים דוגמה ומופת. אין ספק שבזכות אותם אזרחים וחיילי צה"ל ניצלו חיי אדם רבים, ביניהם של נשים ותינוקות "וכל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא'".הסביר הרב וולפא.

עד כה העניק המטה כ-20 פרסים לאזרחים וחיילים שחיסלו מחבלים ברחבי הארץ ביניהם משה בנבנישתי מנחליאל, ארז בר-און מעופרה, החייל משה פלסר, נהג המונית עוזי מהתבי, יעקב עשהאל מסוסיא, מחסלי המחבלים בפיגועי הטרקטור בירושלים, ועוד לרבים וטובים.

על המטה העולמי להצלת העם והארץ נמתחה בשבועות האחרונים ביקורת קשה בייחוד על חלוקת כספים ומענקים לחיילים הסרבנים בני הציונות הדתית. ח"כ אורי אורבך מהבית היהודי אמר כי בהענקת פרס כספי מתפוגגת המטרה האידיאולוגית הטהורה לעשות מעשה מחאתי לשמו ונכנס המניע כספי.

שי גפן, דובר המטה להצלת העם והארץ, דוחה את הביקורות. לטענתו, הפרס הוא אות והערכה וכבוד: "הפרס שאנחנו מעניקים הוא אות הערכה וכבוד על מעשים של גבורה. הפרס הכספי לא פוגע במעשה האידיאולוגי בדיוק כמו ששמעון פרס שקיבל פרסים על מעשיו הפוליטיים ואף אחד לא אמר לו שהפרס פוגע בטוהר של מעשיו".

לדברי גפן, מאז שארגונו החל לחלק פרסים ומענקים גם צה"ל החל לחלק צל"שים ואותות למחסלי מחבלים: "הפעילות שלנו מגבירה את התודעה בציבור ובצה"ל. צה"ל העניק לחייל משה פלסר צל"ש אחרי שאנחנו הענקנו לו אות גבורה. בנוסף בזכות הפעילות הזאת חיילי צה"ל שינו את הגישה ביחס לחיסולי מחבלים. אם בעבר חיילים חששו לפגוע במחבלים והיו יורים להם בין הידיים והרגליים מחשש שיפתחו נגדם בחקירות ובתי משפט - היום כשהם יודעים שיש ציבור שתומך בהם ומקיר תודה הם יורים לכיוון החזה ומחסלים את המחבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר