עושים היסטוריה

החילונים: אסור להפקיר את ה´חורבה´ בידיים חרדיות

קרב עז על זהותו של בית-הכנסת "החורבה" ניטש בימים אלה בירושלים. קבוצת חילונים, המגובה בגורמים דתיים לאומיים אומרת שלמקום ערך תיירותי ואסור להופכו למוקד תורני-חרדי. טוענים: הגאון הרב שמחה הכהן קוק, מונה לתפקיד רב בית-הכנסת ב"מחטף" (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
עבודות הבנייה ב´חורבה´ (פלאש 90)

קרב עז על זהותו של בית-הכנסת "החורבה" ניטש בימים אלה בירושלים. קבוצת חילונים, המגובה בגורמים דתיים לאומיים טוענת שלמקום ערך תיירותי ואסור להופכו למוקד תורני-חרדי.

בעיתון "הארץ" דווח כי תהילה נחלון, חברת תנועת "ירושלמים" שמובילה את המאבק בנושא, מסבירה: "יש ברובע היהודי עשרות בתי כנסת ואין צורך בעוד אחד".

כשברקע הולך ונשלם שחזור המבנה ההיסטורי שהוקם על-ידי תלמידיו של רבי יהודה החסיד, טוענים חברי עירייה חילונים כי במידה ויהפוך לבית-כנסת מן השורה, הוא יאבד את ערכו התיירותי.

"אסור שהוא יהיה עוד בית-כנסת בשכונה חרדית. חייבים להפוך את המקום לאטרקציה תיירותית, להקים במקום מוזיאון שיציג את ההיסטוריה המפוארת שהמבנה הזה מקפל בין דפיו", הם מסבירים.

הגורמים החילונים חוששים בעיקר מהגאון הרב שמחה הכהן קוק, שמונה לתפקיד רב בית-הכנסת ב"מחטף", לטענתם. "איך בוחרים רב לבית כנסת שעוד לא נבנה?", הם שואלים. לטענתם, המהלך נועד להנחית על כס הרבנות דמות חרדית מובהקת, כדי למנוע מרב דתי לאומי לקבל את המשרה.

עוד הם מציינים כי על-פי החלטת הממשלה, הגורם המשמעותי שיקבע לגבי מה שיתרחש במקום הוא הקרן למורשת הכותל, בראשותו של רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר