התל אביבים זועמים

אירופה מגרשת אריתראים; ישראל ממתינה

באירופה פורסם דו"ח לפיו לא נשקפת סכנה לחייהם של מסתננים מאריתראה השבים למולדתם, ואלה מגורשים לשם. אך בישראל לא סומכים על כך ומתירים להם להישאר פה (ארץ)

מסתננים מפגינים בישראל. ארכיון (צילום: תומר נורברג, פלאש 90)

במשרד החוץ בירושלים אומרים היום (חמישי), כי ישראל לא תחזיר לאריתראה מסתנני עבודה שנכנסו לישראל ואינם מעוניינים לשוב לארצם, והם יושבו לשם רק אם הם יהיו מעוניינים בכך. הדברים נאמרו בעקבות פרסומים באירופה ולפיהם לא נשקפת סכנה לחייהם של אריתראים השבים למולדתם.

מסתננים מאריתריאה מפגינים בתל אביב (צילום: פלאש 90)

סמנכ"ל אפריקה במשרד החוץ, השגריר יורם אלרון, מכחיש את הדברים: "למיטב ידיעתי אף מדינה בעולם לא מחזירה מסתננים מאריתראה לארצם, וכך גם ישראל תפעל עד להודעה החדשה.

לעומתו, ארגונים הנאבקים למען ביטחונם המעורער של תושבי דרום תל אביב העמוס במסתננים, מתעקשים כי על ישראל להתחיל ולגרש את המסתננים מאריתראה כיוון שמדינתם מסכימה לקלוט אותם בחזרה לארצם.

תושבי דרום תל אביב מפגינים נגד המסתננים (צילום: עמותת העיר העברית)

'במרכז הישראלי למדיניות הגירה', אומרים, כי יש דרכים להוציא מן הארץ את המהגרים האריתראים ולהחזיר אותם לארצם. אלא שחלק מהגורמים המדיניים סבורים אחרת לטענת אותם גורמים אי אפשר להסתמך על הדו"חות האירופים המדוברים מאחר ונציגי משלחות ארגוני זכויות האדם שיצאו לבקר באריתראה לוו על ידי נציגי הממשלה ותנועתם הוגבלה, ועל כן הדו"חות שכתבו לוקים בחסר.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה, כי על פי הידוע לה כל האזרחים באריתראה מחויבים להתגייס לצבא לתקופה בלתי מוגבלת ומי שנמלט מהשירות הצבאי דינו מאסר בעינויים ואף עונש מוות.

מסתננים מאריתריאה מפגינים בתל אביב (צילום פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר