מתנצלים

אורי אריאל: "מתנצל על האירוע באום אל-חיראן"

השר הממונה מטעם הממשלה על הרשות להסדרת התיישבות הבדואית התנצל בעת ביקורו ברהט על האירוע ביישוב אום אלחיראן לפני כחודש וחצי. "ראוי שאני אומר את זה" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של איילת שקד)

שר החקלאות אורי אריאל התנצל היום (שני) במהלך ביקור ברהט על האירוע באום אל-חיראן, שהתרחש לפני חודש וחצי ובמהלכו נהרגו שוטר מג"ב ואזרח בדואי. "אני מתנצל על כך התנצלות עמוקה", אמר השר שממונה מטעם הממשלה על הרשות להסדרת התיישבות הבדואית.

"אנחנו נמתין לתוצאות הבדיקה של מח"ש", הוסיף אריאל, "אבל עולים קולות שרואים שהיו פה תקלות חמורות. ראוי שאני, שנמצא אתכם בקשר מתמיד, אומר את זה פה. אני מבקש למסור התנצלות למשפחה. אולי אפשר יהיה לעשות ביקור ולומר זאת באופן אישי".

שרת המשפטים איילת שקד, שהגיעה אף היא לרהט, אמרה הוסיפה: "אני חושבת שצריך להסתכל על ההזדמנות הגדולה בממשלה הזו. השר אורי אריאל אמר שאם משהו היה לא בסדר, והדיווחים היו לא נכונים הוא בהחלט אמר שהוא מתנצל ואם זה יתברר אז כל הממשלה תתנצל. אין שום בעיה עם זה. צריך לחכות לסוף החקירה".

מנגד, משפחתו של השוטר שנהרג מתעקשת כי מדובר בפיגוע, בת אל עמדי, אחותו של השוטר ארז (עמדי) לוי, שנהרג באום אל חיראן, אמרה בתגובה לדבריו של השר אריאל כי "כל עוד לא התפרסמו מסקנות החקירה של מח"ש. אני בעמדתי, מדובר בפיגוע גם אם היו 'תקלות' בהתנהלות המשטרה".

בשבועות האחרונים מאז פורסמו דיווחים שלפיהם תחקיר מח"ש מעלה כי לא היה מדובר בפיגוע דריסה, החלו שרים בכירים לשנות את גישתם לאירוע. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר לפני שבועיים כי אם אכן יתברר שלא היה מדובר בפיגוע, "אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו". ארדן התייחס למשפחתו של האזרח הבדואי, יעקוב אבו אל-קיעאן, שלו יוחסו מעשי טרור וחברות בארגון "המדינה האסלאמית".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס באותו היום להתפתחויות בחקירת אירועי אום אל-חיראן. "בדקתי שלוש פעמים עם המשטרה לפני שהצטרפתי לאמירות על הפיגוע. צריך להמתין ולבדוק את המקרה ולהגיע לחקר האמת. אם הייתה טעות יהיה צריך לומר שטעינו אבל אני אמתין לדוח רשמי", אמר נתניהו.

האירוע ביישוב הבדואי אום אל-חיראן התרחש ב-18 בינואר, אז הגיעו כוחות משטרה ליישוב הבדואי במטרה לפנות בנייה בלתי חוקית. במהלך האירוע, נדרס שוטר ארז לוי ז"ל. דוברות המשטרה פרסמה תחילה כי מדובר בפיגוע דריסה ושאל-קיעאן הוא מחבל, ושנבדק קשר בינו לבין דאעש. ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך תמכו בתחילה בגרסת המשטרה אך ככל הנראה יאלצו לחזור בהם לנוכח תוצאות החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר