התעלומה נפתרה

נמצא מכשיר הטלפון האבוד של תאיר ראדה

לאחר שנעלם בתחנת המשטרה ולאחר שאמה פנתה לבית המשפט בדרישה לקבל את המכשיר נמצא מכשיר הטלפון האבוד של תאיר ראדה ז"ל. המכשיר לא יוחזר לאם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילנה ראדה עם תמונת ביתה תאיר ז"ל (צילום: אביהו שפירא, ynet)

סוף לפרשת הטלפון הסלולרי האבוד של תאיר ראדה. אתמול (יום ה') הוא אותר סוף־סוף על ידי שוטר שדמעותיה של אילנה ראדה אמה של הנערה נגעו ללבו. עם זאת הפרקליטות הודיעה כי המכשיר עצמו לא יוחזר בינתיים לאמה של תאיר אלא רק התכנים שעליו.

מדובר באחד הסיפורים המסתוריים למרות הרשעתו של רומן זדרוב שעבד בשיפוצים בבית הספר בקצרין באותו יום בו נמצאה הנערה ללא רוח חיים בשירותים, רבים סבורים כי הוא הורשע לשווא וכי הרוצח עדיין מסתובב חופשי.

אחד המוצגים המרכזיים בפרשה היה הטלפון הסלולרי של תאיר, שנמצא בכיסה. באמצעותו ניתן היה לבדוק בין היתר את ההודעות שקיבלה וכן לברר האם יש עליו סימני די־אן־אי שעשויים להוביל לרוצח. במזכר שהועבר בזמנו לראש מחלקת תשאול במשטרה הובהר כי יש תכנים שניתן להוציא רק מתוך המכשיר עצמו.

לפני כחודשיים פנתה האם אילנה ראדה לפרקליטות וביקשה להחזיר לה את חפציה האישיים של בתה שנלקחו לטובת החקירה, ובהם הטלפון הנייד וכן מחשב שנלקח מהבית. אלא שאז התברר כי בפרקליטות לא מוצאים את המכשיר. האם ההמומה פנתה לבית המשפט המחוזי בנצרת באמצעות עורך דינה ודרשה להורות על פתיחת חקירה לבירור היעלמות המכשיר. אך על פי הדיווח ב-ynet המכשיר נמצא אתמול בסופו דבר.

מתברר כי רשם המוצגים של תחנת גולן, אשר דמעותיה של האם נגעו לליבו, החליט לעשות כל מאמץ כדי לאתר את הטלפון על מנת להחזיר לאם את הזיכרון מבתה המנוחה. הוא חיפש אחריו בעקשנות בין עשרות מוצגים ובמהלך הסריקות מצא אותו בתוך מעטפה, שהייתה כנראה חבויה בין שני מוצגים אחרים.

המכשיר האבוד

מהמשטרה נמסר כי הם מקווים שאיתור הטלפון יביא מעט מזור לכאב העצום על האובדן הטרגי של האם שאיבדה לאחרונה גם את בעלה שחלה במחלה קשה.

פרקליטת מחוז הצפון עו"ד מירית שטרן אמרה אתמול: "למרות שהתשובה הראשונית של המשטרה הייתה שהמכשיר אינו ברשותם, נעשו מאמצים חוזרים ונשנים על ידי הפרקליטות והמשטרה לאתרו, והיום התבשרנו שהמכשיר נמצא ברשות תחנת גולן. לאורך הדרך הבנו שהמכשיר הוא בעל ערך סנטימנטלי עבור אילנה ראדה ולכן היה חשוב לאתר אותו". עם זאת, בכוונת הפרקליטות למסור לאם משום מה רק את התוכן שהיה במכשיר (הודעות וכדומה) ולא את הטלפון עצמו.

עוורך דינה של האם, מוטי טימסית אמר כי ידרוש גם את החזרת המכשיר. עוד הוסיף: "אני מברך על מציאת הטלפון, אלא שנסיבות מציאתו מעוררות תהיות. הרי יכלו למצוא אותו מרגע שנודע שהוא אבד, ולא זמן קצר לאחר שבית־המשפט הורה להגיב על בקשתנו לחקור את נסיבות ההיעלמות. לא יעלה על הדעת שהפרקליטות והמשטרה יאבדו מוצג חקירה בתיק רצח כזה. אני נוטה להאמין למדינה שמדובר באובדן ולא בהיעלמות הטלפון, אבל לאור הנסיבות איני יכול לשלול את האפשרות שלא מדובר באובדן".

אילנה ראדה עצמה אמרה אמש: "אני מבקשת באופן נחרץ לקבל חזרה את החפצים האישיים שלנו ושל תאיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר