טור מיוחד

הקשר של הדרוזים עם החרדים - אמיץ וחזק // השר איוב קרא

עם תום ימי האבל והשמחה, הצער היגון ואל מול התקווה תוהה אני ומשחזר כיצד הפך לו הקשר ביננו לאמיץ חזק ועצמתי. כמעט שלוש שנים חלפו והקשר רק התחזק (דעות)

השר איוב קרא | כיכר השבת |
השר איוב קרא (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בתום יומיים משמעותיים טעונים ומרגשים כאחד אני תוהה ומשחזר לעצמי כיצד הפך הקשר בין העדה הדרוזית למגזר החרדי לקשר דם ולקשר בל ינותק.

יום הזיכרון לחללי צה"ל עבורי באופן אישי הוא היום הכי עצוב וטעון שאני עובר במשך השנה. הפצע שוב נפתח, היגון והצער הרב שוב מציפים אותי עד שקשה לי לבטא את רגשותיי.

כן חברים, כשאני נכנס לבית יד לבנים בדאלית אל כרמל ואני מסתכל על הקיר אני מתרגש, דודי עבדאללה ז"ל היה הקורבן הראשון בדרך להקמת מדינת ישראל בשנת 1939 עוד לפני שאיש נתן סיכוי כלשהו להצלחת המפעל הציוני ולהקמת מדינת ישראל.

בשנת 1947 נעלם דודי השני עזיז מהלחץ של הלגיון הערבי. אבי נלחם במלחמת השחרור ונפצע קשה במערכה לכיבוש הגליל. בשנת 1970 נפצע קשה אחי וג'יה ז"ל ומת מפציעות לאחר שנים, ובשנת 1985 נהרג אחי ח'דר (אליהו) בלבנון.

זאת רק דוגמא אחת של משפחה שקשרה את גורלה עם מדינת ישראל - הרבה שנים לפני שחשבתי או חלמתי להיות שר בממשלת ישראל.

לצד משפחתי יש עוד קורבנות של בני דודים, קרובים, חברים ובני העדה הדרוזית הנפלאה כולה, שמאז שעלה הרעיון להקים מדינה לעם היהודי בישראל התנדבו ופעלו במסגרת ההגנה, הלח"י והאצ"ל, ובהמשך התגייסו כמתנדבים לצה"ל ובשנת 1956 החליטה העדה הדרוזית לקבל עליה את חוק גיוס החובה לצה"ל.

מאז אותם ימים ועד היום נהרגו במערכות ישראל השונות 419 חללים דרוזים - שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, והשאירו אחריהם בנים יתומים, נשים אלמנות, הורים ואחים שכולים .

המקרה המיוחד שקרב בין המגזר הדרוזי למגזר החרדי במיוחד היה נפילתו של השוטר זידאן סיף ז"ל עת נלחם עם מחבלים שחדרו לבית הכנסת בהר נוף בירושלים, בנפילתו בפועל הציל את המתפללים באותו בית כנסת. בהלוויה הייתה השתתפות המונית של חרדים ורב בית הכנסת בהר נוף הרב רובין אף נשא הספד מרגש בו הדגיש את קשר הדם שנרקם בין העדה הדרוזית לחרדית, גם בית הכנסת בהר נוף עשה אזכרה מיוחדת לזידאן ז"ל והתפללו למענו כאל חלל יהודי.

מאז ישנו קשר רצוף בין המשפחה והמגזר הדרוזי הכולל חילופי משלחות וביקורים שלשיאה מגיעה בתקופת פרשת יתרו כשמשלחת דרוזית מגיעה תמיד לבתי כנסת חרדים בירושלים ומדברים על הקשר בין יתרו למשה רבנו ואך קשר זה נמשך עד עצם היום הזה.

מדינת ישראל מרכינה את ראשה ומצדיעה לאותם גיבורים שחרפו את נפשם למען העם והמולדת ובכך ציווי לנו את החיים.

בזכותם יש לנו מדינה צעירה ויפה וגם עוצמתית בכוחה ובמשאביה.

כולי תקווה שהועידה האזורית לשלום שהנשיא טראמפ מקדם תביא סוף סוף את הבשורה שאנו מצפים ומייחלים לה - כמאמר הפסוק מספר ישעיהו - "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת, לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה".

יהי זכרם ברוך. אמן.

  • הכותב הוא השר וח"כ איוב קרא מטעם מפלגת הליכוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר