סגן-שר עם שיניים

חברי-הכנסת לרב ליצמן: "חיסלת את סל התרופות"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע הבוקר לכנסת, כדי להדוף את גל הביקורת שעוררה תוכניתו החדשה למימון רפואת שיניים לילדים. אריה אלדד וחיים אורון תקפו אותו בחריפות, אבל יש גם כאלה שהביעו תמיכה: אחמד טיבי וחבר-הכנסת עפו אגבריה מחד"ש (בריאות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ליצמן, הבוקר בכנסת (פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע הבוקר לכנסת, כדי להדוף את גל הביקורת שעוררה תוכניתו החדשה למימון רפואת שיניים לילדים. בדיון שערכה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת הוא אמר: "ניהלתי מאבק קשה מול משרד האוצר שלא לקחת תקציב מהכל והצלחתי. סקר שקיבלתי קובע ש-68% מהאנשים שמרוויחים 4,000 שקלים לא מקבלים טיפול שיניים".

יו"ר הוועדה, חבר-הכנסת חיים כץ ניהל את הישיבה באווירה מבודחת. "אין לנו מושג היכן ומתי יקבלו האזרחים טיפול שיניים חינם. 65 מיליון שקל לא יספיקו לכולם, אולי תיתן לנו בשורה אחרת. פרצת את הדרך לטיפול שיניים חינם לילדים, אבל אולי גם לחיסול סל התרופות".

יומיים אחרי שאישרו שרי הממשלה את תוכניתו, התמודד ליצמן עם ביקורת נוקבת מצד חברי הכנסת מכל סיעות הבית. כך למשל חבר-הכנסת אריה אלדד שהזהיר: "המשמעות המיידית של החלטה כזו היא שאנחנו מתערבים בשיקול דעתה של ועדת הסל ומעקרים מתוך מה שניתן להם 65 מיליון שקלים ואנשים שחולים במחלות הכי קשות עכשיו לא יוכלו לקבל מענה למחלות הקשות שלהם. גם היום, ועדת הסל יכולה להחליט שהיא מקצה חלק מהסל לטכנולוגיה רפואית כזו או אחרת.

"הבעיה שיש התערבות פוליטית חיצונית לוועדת הסל. אומרים לוועדה 'לא אתם שולטים בתקציב, אנחנו שולטים בנתח הזה של הסל'".

אבל היו גם כאלה שגיבו את סגן השר, כמו חבר-הכנסת אחמד טיבי וח"כ עפו אגבריה (חד"ש). הם הסבירו כי "ליצמן בא לתקן עוול של ילדים רבים. מי שבאמת סובל זה הילדים העניים במדינה שלא יכולים להגיע לטיפולי שיניים. מי שיש לו כסף יכול לדאוג לילדיו. כשיש בעיות בשיניים יש הרבה מחלות נלוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר