החלטה דרמתית

סדקים ראשונים: ישיבת ערד פורשת מאיגוד ההסדר

הרב ינון אילני, ראש ישיבת-ההסדר "חן במדבר" הכריז אתמול קבל עם ועדה כי בעקבות העימות המתמשך עם שר הבטחון ברק, הישיבה שהוא עומד בראשה תפרוש מאיגוד ההסדר. "שר הבטחון צריך להיות כפוף לרבנים, ולא הרבנים לשר הבטחון", אמר הרב אילני. האזינו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

רגע אחרי אסיפת ראשי ישיבות ה'הסדר' אתמול על רקע העימות עם שר הבטחון אהוד ברק, הפתיע אתמול הרב ינון אילני, ראש ישיבת-ההסדר "חן במדבר" בערד והודיע: "אשלח מכתב שאני פורש מאיגוד-ההסדר, ונמצא כבר פתרונות אחרים". את הדברים אמר הרב אילני לרב ישראל אייכלר בתכניתו "כנסת ישראל" ברדיו קול-חי 93fm.

בקול יציב והחלטי, תקף הרב אילני את דבריו של שר הבטחון. "שר הבטחון צריך להיות כפוף לרבנים, ולא הרבנים לשר הבטחון". הרב אילני ציין כי "גם אנשים חילונים לגמרי בחרו בארץ ישראל, בגלל שאנחנו יהודים".

לדבריו, המדינה צריכה להיות כפופה לתורה, ולא ל"מנווולים שיושבים בבית-המשפט העליון".

כתב רדיו קול-חי, עוזאל ותיק, שחשף את דבר ההחלטה מציין כי בסיום פגישתם של ראשי ישיבות ההסדר אתמול באור-עציון, הבהירו הרבנים כי "האיגוד יעשה ככל-יכולתו להחזיר את המצב לקדמותו" בכל הנוגע להחלטת שר-הביטחון על ההסדר עם ישיבת הר-ברכה. הרב אילני סיפר בראיון כי לא השתתף בישיבת הרבנים "בשל בעיות טכניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר