לאחר השחרור

אולמרט פנה לנשיא ריבלין בבקשת חנינה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ששוחרר הבוקר מהכלא פנה לנשיא המדינה בבקשה לבטל את מעמדו כאסיר ברישיון ובכך להסיר ממנו את המגבלות הרבות שהוטלו עליו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אולמרט משתחרר. הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שעות ספורות בלבד לאחר שהשתחרר מכלא מעשיהו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, פנה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבקשה להסיר את המגבלות לשחרורו כפי שנרמז מראש על ידי בית הנשיא כי ריבלין יענה לבקשה שכזו.

למרות צאתו מכותלי בית הסוהר, אולמרט עדיין אינו חופשי לחלוטין וחלות עליו מספר מגבלות מעצם היותו "אסיר ברישיון". כעת, התקווה של אולמרט היא שהנשיא ריבלין ייעתר לבקשתו ויבטל אותן.

באופן רשמי, עד שיבוטל מעמדו כאסיר ברישיון, אולמרט יצטרך להתייצב פעמיים בחודש - בתחילת כל שבוע ראשון ושלישי - בתחנת משטרה ולמסור את חתימתו. כמו כן, נאסר עליו לצאת לחו"ל ופעם בשבוע הוא יידרש להיפגש עם עובד סוציאלי של הרשות לשיקום האסיר. כל זאת, עד תום מועד העונש שנגזר עליו - מאי 2018. נוסף על כך, אולמרט התחייב כי לאחר שחרורו הוא יתנדב בשתי העמותות של הרב פירר.

במשכן הנשיא אמרו כבר בשבוע שעבר שאם אולמרט יפנה, בכוונת הנשיא ריבלין לממש את הבטחתו להקל עליו בכך שימחק או יבטל את מעמדו כאסיר ברישיון מה שכאמור יאפשר לו לפעול כרגיל ללא המגבלות.

ראש הממשלה לשעבר יצא הבוקר (ראשון) מכלא מעשיהו לאחר שריצה מאסר של 16 חודשים בגין קבלת שוחד ושיבוש הליכי משפט. מאבטחים של השב"כ הגיעו לאסוף אותו משערי הכלא והוא הגיע לביתו שבתל אביב. כעת, יתמודד אולמרט עם בדיקת המשטרה שמתנהלת בענייניו בעקבות החשד שהוא מסר בניגוד לחוק מסמכים מסווגים.

הבדיקה החדשה בעניינו עוסקת בשתי פרשיות ביטחונית סודיות ואולי גם בספיח של אחת מהן, כל אלה נאסרו לפרסום. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, אמור להחליט בשבוע או בשבועיים הקרובים אם לעבור מבדיקה לחקירה פלילית מלאה בפרשה הזו. עד לפרסום דוח ועדת השחרורים בסוף השבוע שעבר המגמה שהסתמנה בפרקליטות - לעבור לחקירה פלילית נגד אולמרט.

השאלה שנשאלת כעת: האם הביקורת הקשה שמתחו חברי ועדת השחרורים על גורמי הפרקליטות והשב"ס, בכל נושא הוצאת המסמכים המסווגים, תשפיע על החלטת היועמ"ש בנוגע לפתיחת חקירה פלילית.

מקורבי אולמרט מוסרים: "אם הוא יזומן לחקירת משטרה, יש לו תשובות שיפתיעו את החוקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר