עלייה בנפגעים

סכנה: אופניים וקורקינטים חשמליים

עלייה חדה נרשמת בשנים האחרונות מפגיעה באופניים וקורקינטים חשמליים. עיקר הפגיעות הן לילדים ונערים שרכבו ללא קסדה וללא הגנה על הברכיים והמפרקים (חדשות, בארץ)

אופנים חשמליים. אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר. פלאש 90)

בחמש השנים האחרונות מאז שהושקו האופניים והקורקינט החשמליים הוכפלה כמות הנפגעים שמגיעים לקבלת טיפול בחדרי המיון. באיכילוב מדווחים על עלייה מ-629 נפגעים בשנת 2012 ל-1,438 נפגעים בשנת 2016 - פי 2. זינוק נרשם גם במספר הילדים הנפגעים: מ-89 ילדים בשנת 2012 ל-252 ילדים בשנת 2016 - פי 2.8. בבתי החולים מציינים כי בשום תחום לא חלה עלייה כה תלולה במספר הנפגעים כמו בנפגעים מכלי רכב חשמליים.

על פי הנתונים לפחות 80 אחוזים מהילדים שנפגעו ופונו לבתי חולים לא חבשו קסדה בעת הרכיבה, הקסדה צריכה להיות מותאמת לראשו של הרוכב, יש להקפיד לרכוס את הרצועות והאבזמים ולוודא שהקסדה לא רק מונחת על הראש אלא אחוזה היטב".

על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות חבישת קסדה יכולה ומסייעת במזעור נזקים לראש או לפנים כתוצאה מנפילה או מתאונה.

אתמול (ראשון) נפצעה באורח קשה צעירה בשנות העשרים לחייה לאחר שהחליקה עם קורקינט חשמלי בתל אביב הצעירה פונתה לבית חולים כשהיא ללא הכרה והבוקר היא התעוררה ומבצה מוגדר קל.

מספר רב של אנשים שנפצעו כתוצאה מנפילה או החלקה עם כלי הרכב החשמלי מציינים כי במידה והיו חובשים קסדה או מרכיבים מגני ברכים ומרפקים כמעט ברוב המקרים פציעתם הקשה הייתה נמנעת.

ההחלקה מכלי הרכב החשמלי היא כמעט בלתי נמנעת במקרה של כביש רטוב או חלק, שכן לכלי הרכב החשמלי אין מערכת לוויסות ההיגוי, והכוח המופעל על הגלגלים הוא כוח חשמלי מתפרץ דבר שמפחית את עוצמת השליטה על הכלי על ידי הרוכב.

בשל עובדה זו שבים ומדגישים להקפיד על כללי הבטיחות ולחבוש את מירבה המגנים האפשריים בעת הרכיבה על הכלי.

כיום הרכיבה על אופניים חשמליים הוברבוד או קורקינט ממונע מותרים לנערים מגיל 16 בלבד וקיימת הגבלת מהירות הנסיעה. בשל העובדה כי נערים בגיל זה אינם נושאים תעודות זהות האכיפה בעייתית פעמים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר