מקרה נדיר

אחרי 10 שנות עקשנות: גירושין במיטת חדר המיון

10 שנים רודפים חברי בית-הדין הרבני בתל-אביב אחרי סרבן גט כדי שיתן גט לעגונתו, אך בכל פעם שנקבע לו דיון הוא אשפז עצמו בחדר המיון ודחה את המשך הדיון למועד אחר. עד שחברי בית-הדין כולו, הגיע אתמול לתוך חדר המיון ושם נערך טקס מסירת הגט. בפנים: הסיפור המלא, וגם: הסוף המפתיע... (משפחה)

איטל קציר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולם אין קשר)
זהו סיפור ב"חולה מדומה", המטריד את בית הדין הרבני בתל אביב כמעט עשור, עד לאתמול שעניינו נגמר בגט בתוך חדר המיון בבית החולים איכילוב.

עשר שנים רודפים חברי ביה"ד הרבני בתל אביב אך סרבן גט כדי שיתן גט לעגונתו, אך בכל פעם שנקבע לו מועד לדיון הוא מאשפז עצמו בחדר המיון בטענה זאת או אחרת, ודוחה את המשך הדיון למועד אחר. עד שביה"ד כולו, הגיע אתמול לתוך חדר המיון ושם אילץ אותו לתת את הגט לאשתו.

בצעד נדיר התייצבו דייני ועובדי בית הדין הרבני האזורי בתל אביב בבית החולים איכילוב על מנת לסדר גט לסרבן הגט, שאושפז לבדיקות, וסייעו בהתרת אישה עגונה מזה 10 שנים.

בני הזוג החליטו לפני כ- 10 שנים לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב. בני הזוג פרודים, אולם מזה 10 שנים הבעל סרב לתת לאשתו גט ולא הופיע לדיונים.

בכל פעם שנשלח אל הבעל זימון לדיון הוא לא הגיע ושלח הודעה מבית חולים כי הוא מאושפז במיון. לאור זאת הוציא בית הדין הרבני נגד הסרבן צו מעצר ללא שחרור. אולם גם כשהבעל נעצר על ידי המשטרה, הוא נהג להתלונן כי הוא לא מרגיש טוב ובקש שיזמינו לו אמבולנס וכך התחמק מהמעצר.

חוקר פרטי, שמונה על ידי הנהלת בתי הדין הרבניים לאיתור הסרבן, ניסה לאתר את הלה במקום עבודתו, אך לא הועיל. בכל פעם שהתקשר נענה כי הסרבן לא נמצא וניתן להשאיר לו הודעה.

לבסוף הצליח החוקר לקבל מידע כי הסרבן נמצא כעת בעבודה וזימן את המשטרה לבצע את צו המעצר נגדו בעבודה.

השוטרים הודיעו למזכירות בית הדין כי המשטרה עצרה את הסרבן בהתאם לצו, אך הוא טען כי הוא חש ברע ובעבר היה לו אירוע מוחי ושוב הוא הובהל באמבולנס לבית החולים.

בית הדין דרש כי כמו כל עציר, השוטרים ילוו את האיש וישמרו עליו עד להבאתו לבית הדין הרבני. שוטר ליווה את סרבן הגט למיון ואזק אותו באזיקים ושמר עליו כל העת (משעות הצהריים של היום בו נתפס עד למחרת בצהריים).

הסרבן טען כי הוא איננו מרגיש בטוב וכי אין באפשרותו לעזוב את בית החולים. בצעד נדיר החליט בית הדין לבדוק מה מצב הסרבן המאושפז בבית החולים. אב בית הדין הרב רפאל הישריק, נסע לבית החולים וברר האם הסרבן כשיר מבחינה בריאותית לתת גט.

לאחר שהרופאים והיועצת המשפטית של בית החולים קבעו כי הלה כשיר לתת גט, הזמין מזכיר בית הדין הרבני בתל אביב, הרב רפאל כהן, את האישה, העדים וסופר הגיטין על מנת לסדר את הגט בתוך חדר המיון שבית החולים ובו ביום הרופאים והחולים בבית החולים איכילוב זכו לצפות בכתיבת הגט בקולמוס ודיו ובטקס סידור הגט, אשר נערך כאשר הבעל הסרבן שוכב במיטתו ומוסר את הגט לידיה של אשתו.

סופו של הסיפור היה מפתיע ביותר- מיד לאחר סידור הגט, הסרבן, שהתחזה לחולה, קם על רגליו התלבש והשתחרר מבית החולים כשהוא בריא לחלוטין...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר