אלי ישי יוזם: רישיון עסק - רק לשומרי שבת

במשרד האוצר זועמים על יוזמתו החדשה של שר הפנים, המקשרת בין קבלת הרישיון לשמירה על כל דיני חוק שעות עבודה ומנוחה

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ישי בכנסת (פלאש 90)

יו"ר ש"ס, אלי ישי, קידם לאחרונה יוזמה לפיה החפץ לקבל רישיון עסק, מוכרח להתחייב לשמור על כל דיני חוק שעות עבודה ומנוחה. המשמעות: בעל עסק שלא יהיה מוכן להתחייב כי לא יעבוד בשבתות - לא יקבל רישיון.

היוזמה הזאת של שר הפנים מעוררת זעם, והראשונים לצאת נגדה היו אנשי משרד האוצר. במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" דווח כי לדברי האוצר, הסעיף הנוגע לסגירת עסקים בשבת לא נאכף היום בפועל, כאשר רק קומץ של פקחים של משרד התמ"ת ממונים על הנושא. "הכנסת נושא השבת לחוק רישוי עסקים תחשוף עסקים שעובדים בשבת לביקורת של מערך הפיקוח של הרשויות המקומיות," אומרים באוצר.

"אם משרד הפנים ימשיך להתעקש על הנושא, נגנוז את החוק", אמר ל"ממון" גורם באוצר. "עדיף שיהיה מסורבל להוציא רישיון עסק, מאשר שיהיה קל וכל העסקים בארץ יהיו חשופים לסכנה ממשית של סגירה ולקנסות כבדים בשל פתיחתם בשבת".

יו"ר איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, פנה השבוע לשר האוצר והזהיר: "אם יתקבלו השינויים בחוק רישוי עסקים, הוא יהפוך מחוק לעידוד עסקים לחוק לדיכוי עסקים שמטרתו לאכוף חוקים אחרים בנושאי דת, דיני עבודה וכדומה. הוא יהווה הכבדה נוספת ובלתי אפשרית על פתיחה וניהול עסקים".

ומה אומרים בלשכתו של שר הפנים, אלי ישי? שם דוחים את הביקורת ואומרים: "בכל הנוגע לאכיפת חוקי מגן ובכלל זה חוק שעות עבודה ומנוחה, אין שום סטטוס קוו. תמוה ומוזר שמשרד האוצר מבקש שחוקים אלה לא ייאכפו. בשבתו כשר התמ"ת, הגדיל ישי את מספר הפקחים שאמונים על אכיפת חוקים אלה וגם כשר הפנים כיום הוא מחויב לנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר