המדריך: כך מחזקים את המערכת החיסונית

הגוף שלנו בנוי עם מערכת נוגדנים שעם מנוחה, תה חם ואמבטיה הוא יכול להתגבר על החיידקים בתוך כמה ימים. כל הדרכים לעשות זאת

יהודית הורביץ | כיכר השבת |
חורף בירושלים (פלאש 90)

החורף כבר כאן ללא ספק, והשנה הוא אפילו עונה להגדרה האמיתית שלו. הצד הפחות נעים של הבשורה המשמחת שבגשם הם מחלות החורף למיניהן. שפעת, הצטננויות, דלקות אוזניים וגרון, ברונכיטיס, סינוסיטיס ועוד תחלואים תוקפים אותנו בחורף והתורים בקופות החולים מתארכים עד אין קץ.

ואולי כל זה מיותר? כמה פעמים שמעתם מרופא המשפחה את המשפט "אה, זה ויראלי. אין מה לעשות. תשכב במיטה ותשתה תה"?

יש צדק באמירה הזו. הגוף שלנו בנוי עם מערכת נוגדנים שעם מנוחה, תה חם ואמבטיה הוא יכול להתגבר על החיידקים בתוך כמה ימים, אך הסובלים העיקריים הם בעלי המערכת החיסונית החלשה, ילדים וזקנים, אשר נדבקים בקלות במחלות אלו, מחלתם מתארכת או מסתבכת ואין להם יכולת להתגבר ולהירפא בכוחות עצמם.

האם יש פיתרון אמיתי? איך אפשר לחזק את המערכת החיסונית ולמנוע מראש את החולי הזה?

לרפואה הקונבנציונאלית אין מענה למחלות וויראליות. התרופות להקלה בכאב, הורדת חום ואפילו אנטיביוטיקה מציעים טיפול בתסמינים בלבד, ולא ממגרים את מקור המחלה. פעולה שבעצם משתיקה את הבעיה, ולא מטפלת בה. מומחי האגודה הישראלית להומיאופתיה קלאסית מציעים טיפול לטווח ארוך, ללא סיכונים וללא תופעות לוואי, במחלות החורף השכיחות.

לכל בעיה יש פתרון

aconite - תתאים במקרים בהם החום מטפס מעלה במהירות, במיוחד לאחר חשיפה עזה לקור ולרוח. חום שעולה בעיקר בערב או בלילה המלווה בצמרמורות. החולה ירגיש רע אם יחשוף לאוויר איבר מגופו, הוא אינו רוצה שיגעו בו מחשש לכאב. החולה יחוש צמא רב, האישונים יכולים להיות מוקטנים; תהיה רגישות לאור; אוזניים חמות ואדומות; דפיקות לב בזמן החום; ההתנהגות הכללית תהיה מרוגשת, החולה יכול לחוש חרדה וחוסר מנוחה מייסרים, עצב ונטייה לבכי.

aconite מתאימה לטיפול בסוגי הדלקות הבאות: שפעת, דלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן ובחום המתפתח לאחר שוק או טראומה.

bryonia - תתאים במקרים בהם החום מתפתח לאט ועולה גבוה. הדלקת תהיה מאוד כואבת והחולה ירגיש רע עם כל תזוזה קטנה וירצה לשכב בשקט ללא הפרעה; חום שמתחלף בצמרמורות; חום יבש ללא זיעה; חום שעולה במיוחד בשעה 21:00 בערב; עם כל גל של חום קיימת הרעה במצב החולה; צמא רב וצורך בשתייה מרובה; כאב ראש שמלווה את החום; כאבים בגפיים בזמן החום; החולה יכול להיות מרוגז ועצבני ולא מעוניין שיתקרבו אליו או יפריעו לו.

(צילום: פלאש 90)

bryonia מתאימה לדלקות הבאות: חום עם פריחה, חום המלווה דלקת ממושכת, טיפוס, דלקת של הקרומים בגוף (מוח, ריאות), שפעת, ברונכיט ועוד.

gelsemium - מתאימה במקרים של חום המלווה בתשישות ורעד; צמרמורות שעולות ויורדות בגב; חום שמתחלף בצמרמורת, או חומים ארוכי טווח שלא יורדים; החולה יהיה תשוש ורדום רוב הזמן; הוא יחוש רעד קשה וצורך שיאחזו בו; הוא אינו צמא בזמן החום; פניו אדומות ועפעפיו צנוחים; החולה בקושי יקום מן המיטה ויתקשה להחזיק את הראש; יכולה להיות השתנה בלתי נשלטת בזמן החום; גפיים כבדות ודואבות.

gelsemium תתאים במקרים של פריחות, מחלות חום לסירוגין, שפעת ודלקות מסוגים שונים.

pulsatilla - תתאים למצבי חום ללא דפוס קבוע. הסימפטומים יהיו חזקים: הרעה בשעות הערב; צורך באוויר צח והטבה ברורה עם החשיפה לאוויר; חום שמתמקד בחלק הגוף העליון; הרעה מחום ומכיסוי; הטבה מרחצה קרירה וטיולים או ישיבה בחוץ; חוסר צמא בולט; עיניים דומעות לצד החום; אצל ילדים - התנהגות מפוחדת, רצון להיות לבד ולחליפין צורך במישהו שישב לידם, ירגיע וילטף. רוצים שיחזיקו אותם על הגוף או הידים; חוסר מנוחה שמלווה את החום.

Pulsatilla מתאימה לטיפול בדלקות אוזניים, ברונכיט ודלקות וגם בדלקות בדרכי השתן.

Chamomilla - תתאים במיוחד לחום בילדים. יכול להיות חום המתבטא יותר בצד אחד של הגוף, בצד הקדמי או האחורי. יכול להיות חום גבוה ממושך, ללא הפוגות. רעידות עם החום. חום שעולה לאחר כל שלב הזעה. יכולה להיות זיעה מרובה בחלקים המכוסים. יכולה להיות לחי אחת אדומה והשנייה חיוורת. זיעה בפנים בזמן החום. כאב גב בזמן החום. ההתנהגות הכללית תהיה עצבנית וקפריזית ומאפיין חשוב נוסף בילדים הוא הצורך להיות על ידיהם של ההורים כל הזמן.

Chamomilla מסייעת לטיפול בפעוטות גם במקרים של חום שמקורו בבקיעת שיניים.

יש להתייעץ עם הומאופת מוסמך, חבר האגודה להומיאופתיה קלאסית (RCHom) לפני נטילת תרופה הומאופתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר