ביקור לילי

'למצוא פתרון לפגיעה באיכות חיי התושבים'

עשרה מחברי מועצת עיריית ירושלים ביקרו בשוק מחנה יהודה לנוכח המאבק המתמשך בין התושבים המתגוררים בסמיכות לשוק מחנה יהודה בשל הרעש הרב בלילות והלכלוך (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות המאבק על צביון שוק מחנה יהודה בירושלים, המתנהל בין תושבי האזור המבקשים שקט לבין בלייני ירושלים המבקשים מקומות בילוי בשעות הלילה בעיר, יצאו אמש (ה') עשרה חברי מועצת עיריית ירושלים מכלל הסיעות במועצה ונציגי המינהל הקהילתי לסיור לילי בשוק מחנה יהודה שיזם המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ'.

חברי מועצת העיר נחשפו לפער בין הצדדים ולקשיים בעקבות המחלוקת. יונתן ולאה הלברטל, זוג שכנים הגרים בסמוך לשוק, סיפרו לחברי המועצה: "אנחנו גרים כאן כבר 8 שנים, צעירים יחסית לשכנים שלנו. אנחנו אוהבים את השכונה מאוד, גם היום. אבל מרכז הבילויים שהתחיל לפני 4 שנים בשוק משבש את החיים, יש לנו 'שכן' - מדחס של מקרר מהפאב מסעדה שנפתחה מתחתינו, 'מפלצת' שצמודה לבית שלנו ומייצרת רעש בלתי נסבל. חדי השמיעה אמנם יוכלו לשמוע קצת מוזיקה אבל בעוד שעה הרעש יהיה בלתי נסבל. אמנם המשטרה מגיעה לפעמים, אבל רק כשיש רעש נוראי. הם מבקשים להיכנס הביתה ואני לא צריך להסביר במה זה כרוך כשזה קורה כשמשטרה מגיעה לביתך באמצע הלילה. לרוב הביקורים של הפקחים נגמרים באזהרה בלבד. ניסינו הכל: שמנו חלון כפול ותריסים, אבל שום דבר לא עוצר את הרעש. מעבר לזה ארובות ועשן נכנסות לתוך הבית שלנו ומסריחות לנו את הבית, עד כדי כך שימים שלמים הבית שלנו עומד אטום הרמטית".

חברי המועצה נכנסו לביתם ולחדר הילדים שם המתינו לביקור המיוחד של חברי המועצה 4 בנות המשפחה במיטותיהם בחדר אטום חסר אוורור כיוון שרק ככה אפשר לישון טענו הבנות הקטנות.

בסיור נחשפו חברי מועצת העיר לארובות פולטות גז, לרעש הבלתי נסבל לבעיות החניה למדרכות שנתפסות על ידי בעלי המסעדות והפאבים - באמת חיים נוראיים לתושבי השוק שבשנתיים האחרונות רואים עלייה משמעותית וחדה בפעילות הלילית במקום.

סקירה שקיבלו חברי המועצה מרכזת הטיפול בנוער בסיכון זעזעה את החברים, בעת שסיפרה בכאב על אלפי בני נוער על רצף הנשירה והסיכון הפוקדים את השוק בשעות הלילה וחוסר הטיפול המקצועי המספק מצד העירייה בנוער הזה.

במאבק חברים גם רבני השכונה שמוחים על האווירה ששוררת במקום בלילות ופוגעת בשכנים החרדים הרבים שמתגוררים באזור.

"ירושלים שואבת תיירים רבים הפוקדים את הבירה באלפיהם. שוק מחנה יהודה בפרט הפך לאתר ייחודי ששואב אליו מאות אלפי תיירים ובליינים מרחבי הארץ והעולם", מציין המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ'. "השוק התפתח והפך למרכז בילוי מרכזי עבור אלפי צעירים, שממלאים את הפאבים והמסעדות השונות מדי ערב ובעיקר בסופי שבוע. לצד הברכה שבכך, הדבר גם מקשה מאוד על איכות חיי התושבים שגרים בסמיכות לשוק מזה שנים רבות, שמציינים כי חייהם הפכו לבלתי נסבלים. הרעש , הלכלוך, האלכוהול והסמים מפריעים לחיים נורמליים של התושבים בסביבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר