החוקרים שלפו בחקירה

סוגרים על ביטן: מצלמות נסתרות תיעדו הכל

מתברר, כי במשטרה ידעו על חנות רהיטים של חברו הטוב של ביטן המהווה מקום מפגש קבוע וחשוד, ובשל כך הציבה במקום בצעד יוצא דופן מצלמות נסתרות והאזנות סתר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ ביטן יוצא לחקירתו השלישית, היום (צילום: ליהי קרופניק, ynet)

בשעה האחרונה הסתיימה חקירתו השלישית של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) במשרדי יחידת להב 433 בלוד, שנמתחה שוב על פני כתשע שעות.

המשטרה הגיעה לחקירה זו - תיק 1803, החשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון - עם תיעוד מביך לכאורה עבור ביטן, בו הוא נראה נפגש עם מקורבו משה יוסף ועם ראש העיר דב צור בחנות הרהיטים של יוסף בראשל"צ.

לפי הפרסום ב-ynet, בפגישה שנערכה ב"רהיטי מצדה" עלה לפי החשד נושא "פרויקט האלף" שאמור להיבנות בשנים הקרובות, כשהעיסוק בפרויקט התשתיות הענק מחוץ לכותלי העירייה, בתוך החנות של החבר, מחזק לפי המשטרה את החשד לשחיתות. ביטן עומת עם מידע זה בחקירתו, וטרם נודע כיצד התייחס לכך.

הפרשה הסבוכה, שבה מעורב ח"כ ביטן, נסובה סביב הסתבכותו הכלכלית והדרכים שבהן הוא פעל לפי החשד להחזיר את חובותיו הכספיים. בין היתר עלה בחקירה כי חנות הרהיטים שבבעלות מקורבו יוסף שימשה כמקום מפגש קבוע של ביטן ואנשיו.

מתברר, כי במשטרה ידעו על חנות הרהיטים המהווה מקום מפגש קבוע ואסור בין השלושה, ובשל כך הציבה במקום בצעד יוצא דופן גם מצלמות נסתרות והאזנות סתר.

ח"כ דוד ביטן יצא מחקירתו השלישית (צילום: צביקה טישלר, ynet)

בפועל, קבלן המקורב לחבר יוסף זכה בחלק א' של עבודות התשתיות בפרויקט, וראש העיר צור הנפיק מכתב לחברה הכלכלית של העירייה בו ביקש לבדוק אם ניתן לאפשר להמשיך בפרויקט בפטור ממכרז בשלב הבא של הפרויקט. בסופו של דבר לא ניתן היה להעניק פטור שכזה, בשל היקף העבודות, ובמכרז שהתפרסם זכה שוב הקבלן המקורב ליוסף.

צור ויוסף נשאלו בחקירתם מה היה חלקם במכרז המדובר, תוך שמראים להם את הצילומים וההקלטות, והשוטרים אף ניסו לשכנע את יוסף להפוך לעד מדינה. לנוכח הלחצים הקשים אליהם נקלע, אושפז יוסף לאחרונה בבית החולים.

גורם המעורה בפרטי החקירה מצוטט ב-ynet: "יוסף היה הבנק של דוד ביטן על פי החשד. הגיעו אליו כספים רבים. הוא הלבין, הלווה וגם העביר לביטן כספים. ממש לא התעסק רק ברהיטים".

ח"כ ביטן חשוד בין היתר בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, לאחר שנטען כי הוא קיבל שוחד בתמורה לקידום אינטרסים של אחרים, בהם בן למשפחת הפשע ג'רושי, בתמורה לכיסוי חובותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר