חשיפה: קבוצה מתכננת להסתנן ליריחו

פרסום ראשון: קבוצה תמהונית מתכננת בקרוב להסתנן ליריחו, ללא אישור מכוחות הביטחון, לקראת ז´ אדר, יום פטירת משה רבינו (ביטחון)

דוד כהן, כיכר השבת | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

כאב ראש לא קטן צפוי בקרוב למערכת הביטחון על שלל זרועתיה, לאור רצונם של קבוצה תימהונית, לצעוד רגלית אל תוככיה של עיר הדקלים.

על-פי התוכנית של אנשי הקבוצה, הם מתכננים לפלוש אל תוככי העיר יריחו באישון לילה, לתקוע בשופרות ולהריע בחצוצרות - וזאת לקראת היארצייט של משה רבנו החל ב-ז' באדר הקרוב.

למרות העובדה שהעיר נמצאת כיום בשליטה פלסטינית, לא נרתעים חברי הקבוצה החשאית ואומרים ל'כיכר השבת': "אנו נצעד בלילה בתוך העיר, אף ללא ליווי צבאי וזאת לאור סירוב מערכת הביטחון לאשר כניסות למתחם בית-הכנסת העתיק ביריחו".

לטענתם, הצבא ומערכת הביטחון לא עושים מספיק על-מנת לאפשר כניסות מעיין אלו.

עוד הם מציינים: "יריחו היא העיר שבו הובקעו חומתיה ודרכה נכנסו לארץ-ישראל דווקא ביום כה סמלי כיום פטירתו של משה רבנו שהנהיג את ישראל בעת ההיא. ביום המיוחד הזה אנו רוצים להיכנס לעיר".

עוד מוסיפים החברים בקבוצה לשחרור יריחו: "לא נירתע ממעצרים. אנו לא פוחדים להיעצר על קדושת הארץ. לא יתכן שלא נוכל לסייר בעיר הקדומה".

מנגד גורמים במערכת הביטחון דוחים את הטענות ומציינים: כי הם נענו מספר פעמיים בעבר לכניסתם של מתפללים למתחם בית הכנסת העתיק ביריחו, אישרנו כניסה לעיר כבר בערב חודש אדר הקרוב למרות הסיכון הרב הכרוך בכניסה מעיין זו.

יריחו היא אחת הערים הקדומות בעולם ,והיא העיר הנמוכה ביותר בעולם היא נמצאת כ-250 מטר מתחת ל. יריחו היא אחת הערים הקדומות ביותר בעולם, והיא העיר הנמוכה ביותר בעולם.

מטר מתחת פני הים, העיר נמצאת צפונית לים המלח , היא העיר אשר בה בני ישראל נכנסו אליה הובקעו חומתייה בכניסת בני ישראל לארץ ישראל. 250.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר