פורים מאחורי הסורגים

בניזרי פונה לנשיא פרס: "נפלתי מנכסיי, תחון אותי"

אחרי לבטים רבים, התייעצות עם בני משפחתו, החליט השר לשעבר הרב בניזרי שהוא לא יכול עוד בכלא. בפנייה נרגשת לנשיא המדינה, הוא כותב: "נפלתי מנכסי, מצבי הכלכלי קשה, אין בכוונתי לחזור לפוליטיקה. אני מבקש מכבוד נשיא המדינה שיעמיד לנגד עיניו את תרומתי הרבה לאורך השנים לחברה" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בניזרי (פלאש 90. עיבוד: כיכר השבת)

בני משפחתו, מכריו וידידיו של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי ידעו כולם את הסוד הגדול. האיש שלהם איננו הרב אריה דרעי ולא שאר אנשי ש"ס והפוליטיקאים האחרים שנשלחו לכלא. הוא רגיש, השהות בכלא תעשה לו רק רע ועלולה חלילה להביאו עד להתמוטטות נפשית.

הרעיון לבקש חנינה מן הנשיא עלה מיד לאחר שנגזרו על בניזרי 4 שנות מאסר. אך בניזרי עצמו סירב לבחור באופציה הזאת. לא חטאת ולא פשעתי ולכן אין לי מה לבקש חנינה מהנשיא אמר לכל הפונים אליו.

אמר ונכנס לכלא, שם מצא את הפנים הלא יפות של המקום ושכל כך אינן מתאימות לאופיו.

עתה, אחרי לבטים רבים, התייעצות עם בני משפחתו וידידים, החליט השר לשעבר הרב בניזרי שהוא לא יכול עוד בכלא. מכאן ועד לבקשת החנינה משמעון פרס הדרך כבר היתה קצרה. עכשיו נותר לראות מה יחליט הנשיא.

במכתב הבקשה לחנינה ששיגר בניזרי לנשיא המדינה שמעון פרס הוא כותב: "נפלתי מנכסי, מצבי הכלכלי קשה, אין בכוונתי לחזור לפוליטיקה. אני מבקש מכבוד נשיא המדינה שיעמיד לנגד עיניו את תרומתי הרבה לאורך השנים לחברה במדינת ישראל ולהקל בעונש הכבד מנשוא שהוטל עלי".

"אני מוצא לנכון לפנות לכבודו בבקשת חנינה ממקום של כאב ומצוקה תוך שימת דגש על נסיבות קולא רבות העומדות לזכותי, אשר לא מצאו בהכרח ביטוי בפסק דינו של בית המשפט העליון, כגון, חלוף הזמן הרב מאז ביצוע העבירות בהן הורשעתי ועד למועד סיום ההליך המשפטי (בין 8 ל- 12 שנה), זיכויו מחלק ארי מן העבירות החמורות שיוחסו לי והרשעתי במשפט התקשורת".

בניזרי במכתבו מאשים את הקבלן משה סלע שהיה עד המדינה במשפט שהוא איש מושחת אשר השחית ולמרות זאת זכה לגישה מקלה מאוד מבית המשפט בעוד הוא עצמו שתה את מלוא כוס התרעלה.

"בית המשפט העליון שם על נס את האינטרס שבהרתעת הרבים ולא נתן משקל ממשי לאיזה משיקולי הקולא הרבים, והחיל רף ענישה חדש - ובלשון בית המשפט העליון "תג מחיר" - שהחריג את עונשי במידה ניכרת אל מול רמת הענישה שהייתה מקובלת נכון לאותה נקודת זמן".

מקורביו של בניזרי מקווים עתה שהנשיא יכיר בתרומת הנאשם לחברה הישראלית ובמצב הקשה אליו הידרדר בתוך בית הכלא ויחון אותו כבר בזמן הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר