שערורייה משפטית

צעק 'אללה אכבר', דקר - וזוכה; בפרקליטות שוקלים לערער

יתכן ופסק הדין השערורייתי של שופטי ביהמ"ש הצבאי, בו הם זיכו מחבל שדקר תוך קריאות 'אללה אכבר', לא ישאר על כנו, במידה והפרקליטות הצבאית תחליט לערער עליו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בפרקליטות הצבאית שוקלים לערער על פסק הדין של בית המשפט הצבאי ביהודה, שזיכה מחבל מניסיון רצח על רקע לאומני, והרשיע אותו רק בביצוע חבלה. כך נחשף הערב (חמישי) בערוץ 20.

לפי הדיווח, גורמים בפרקליטות קיבלו היום את פסק הדין שפורסם אתמול, ומתכוונים להחליט האם לערער עליו לאחר למידה מעמיקה שלו ובחינת התוצאות ממנו.

כזכור, שופטי ביהמ"ש זיכו מחמת הספק מעבירת ניסיון לרצח, את המחבל חמזה פאיז, תושב חברון, שביצע פיגוע בצומת גוש עציון לפני כשנתיים וחצי, בו נפצעה באורח קשה תושבת האזור, נירית זמורה, מדקירה בגבה.

חמזה הגיע אז בריצה כשבידו סכין, ודקר את נירית במגרש המכוניות במקום, תוך זעקות "אללה הוא אכבר", אך עבור השופטים צבי היילברון, אתי אדר וחיים בלילטי זו לא היתה ראיה מספיקה כדי להרשיע אותו בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה תחילה.

"קיומו של מניע לאומני לביצוע הדקירה אינו מביא, מיניה וביה, לקביעה כי בצדו כוונה להביא למותו של הקרבן", כתבו השופטים בהחלטתם, תוך שהם מסתמכים על כך שלדבריהם הסכין היתה קצרה מדי.

זמורה זעמה לאחר הכרעת הדין, ואמרה: "אנחנו לא מצליחים להירגע. ההרגשה שלנו היא שישנה זילות של דם יהודי. ברור לכל בר דעת, גם בהתבסס על עובדות, שהמחבל ניסה לרצוח, אין כאן שאלה".

"כבר שנתיים וחצי שאני מסתובבת עם 'סכין בגב'. ההתמודדות שלי ושל כל המשפחה היא יומיומית וההשלכות כבדות. התחושה היום היא ששופטי בית המשפט מחזיקים את הסכין הזו. זו סכין בלב של כולנו, סכין בלב של כל המשפחות נפגעות הטרור, וחס וחלילה של הנפגעים הבאים בחסות בית המשפט".

לדבריה, "ציפינו שמבית המשפט תצא אמירה ברורה וחד משמעית שבית המשפט במדינת ישראל לא נותן יד לרצח יהודים ולצערנו זה לא מה שקרה כאן. חשוב לנו להדגיש, שהדברים נכתבים באהבה גדולה למדינה שלנו ודוקא משום כך הזעזוע עמוק".

בנה של נירית, ידידיה, כתב בפוסט שהעלה בפייסבוק: "היום, ערב יום השואה, בו אנו מציינים את הירצחם של יהודים רק בגלל יהדותם - שופטים של צבא ההגנה לישראל לא מכירים בניסיון רצח של יהודייה רק בשל יהדותה. אמא שלי לא הלכה מכות עם איזה ערס, את אמא שלי ניסו לרצוח על רקע לאומני".

"בבית המשפט עוד העזו להתווכח לגבי אורך הסכין ולא לקבל את דברי הפרקליטה לגבי האורך. רק קיבלו את טענת הסנגור של הרוצח בעניין. אני שואל, מה זה משנה מה אורך הלהב שאיתה תכנן לרצוח את אמא, להפוך אותנו ליתומים ואת אבא שלי לאלמן? לפי העדויות הוא רץ אל אמא שלי בסכין מורמת תוך צעקה 'אללה הוא אכבר'. מה לדעתם הוא התכוון לעשות?", סיים בכאב בן הנדקרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר