בצל "פרשת בית-הספר", שר החינוך ביקר בבית-שמש וגינה שליחת הקליע לראש-העיר

בצל "פרשת בית-הספר" בבית-שמש, שר החינוך הגיע לביקור בעיר. הוא האזין למצוקת החינוך החרדי וגינה את הקליע שנשלח לרה"ע (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

שר החינוך גדעון סער ביקר השבוע אצל ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול. במהלך הביקור סיירו השר וצמרת משרדו בבתי הספר מכל הזרמים השונים בעיר בית שמש, הביקור החל בבית הספר הממלכתי 'שפות ותרבויות' ברמת בית שמש והמשיך במתחם קראוונים של מוסדות חינוך חרדיים, שם נחשף השר למצוקה הגדולה הקיימת במגזר החרדי, עם מחסור של 250 כיתות תקניות.

ראש העיר הציג את התפתחותה המואצת של העיר, כאשר במהלך השנים האחרונות, העיר הכפילה את עצמה חמש פעמים ומספר התושבים גדל מ-20.000 לכ-100.000 תושבים כיום ועוד היד נטויה בעתודות הבניה הגדולות ברמת בית שמש.

בביקור במתחם הקראוונים ברח' נחל ערוגות, ציין סגן ראש העיר הממונה על החינוך החרדי הרב שמואל גרינברג, את העובדה כי במתחם זה, שהינו אחד מיני רבים, שוכנים שבעה מוסדות חינוך בכ- 60 קרוונים ובסה"כ כ- 850 תלמידים, בתנאים קשים, קראוונים ישנים עם בעיות רבות כמו נזילות מהגשמים, מחסור בחצר משחקים ועוד. כן ציין, כי בשטח זה אמורים להיבנות מבני חינוך ולצורך כך יש לפנות את הקראוונים ואין להיכן לפנותם.

לאחר הסיור, נתכנסה הפמליה לישיבת סיכום בלשכת ראש העיר. שבה הודיע ראש העיר על הסיכום אליו הגיע ביחד עם שר החינוך, לפיו תוקם ועדה מיוחדת בהשתתפות הדרגים המקצועיים הבכירים של משרד החינוך ועיריית בית שמש, לקביעת תוכנית אב כוללת למערכת החינוך בבית שמש ולכל המגזרים השונים, מ"מ, ממ"ד וחרדי.

ראש העיר הודה לסגן ראש הממשלה ושר הפנים הרב אלי ישי ולעו"ד אריאל דרעי, מקורבו של שר החינוך, על פועלם בשבועיים האחרונים לסיום המשבר עם משרד החינוך, שנוצר בעקבות פרשת ביה"ס שפות ותרבויות ולפתרון כולל למצוקות החינוך בעיר. כן הורה ראש העיר על פתיחת הרישום לכיתות א' בעקבות ההסכמות אליו הגיע עם משרד החינוך, וכי בשלב זה ביה"ס ישאר במקומו במהלך שנת הלימודים הבאה, עד לקבלת מסקנות הועדה המיוחדת שתקום כאמור.

שר החינוך גדעון סער פתח בתחילת דבריו בהודעת גינוי חריפה, על מכתב האיום עם הקליע שנשלח לראש העיר בשבוע שעבר, וציין כי הוא מאמין שכל תושבי העיר שותפים לתחושה הגינוי הזו.

בהמשך דבריו ציין, כי הוא שמח על ההסכמות המשותפות, וכי במהלך סיורו נוכח במצוקת הכיתות במגזר החרדי וטוב מראה עיניים."משרד החינוך ישקיע רבות בעיר בית שמש ונפעל לתקצוב כיתות הלימוד החסרות והצרכים הפיזיים והתשתיתיים האחרים, בהתאם לתוכנית אב ארוכת טווח שתגובש ע"י הועדה המשותפת לעיריית בית שמש ומשרד החינוך" אמר השר.

כן ביקש השר, להגיע לבית שמש פעם נוספת, לסיור למידה מורחב, על מנת ללמוד היטב את החומרים הרלוונטיים.

סגן ראש העיר והממונה על החינוך החרדי הרב שמואל גרינברג הוסיף, כי העיר בית שמש נמצאת בתנופת בניה ואכלוס שאין כדוגמתה בארץ, ולמרות שאגף הבינוי במשרד החינוך נתן הרשאות בניה בכמות גדולה, בכל זאת עדיין קיים חוסר רב, וברחבי העיר שוכנים כ- 250 כיתות בקרוונים, גרינברג ביקש משר החינוך לפעול לתוספת משמעותית במתן הרשאות לבניה עוד בשנת 2010 על מנת לאכלס את התלמידים הנמצאים היום בקרוונים במבני קבע ראויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר