המתיחות הביטחונית מול איראן

מוכנות העורף: כך נערכים בגליל למלחמה שעלולה לפרוץ

על רקע ההערכות כי איראן נחושה לנקום על ההפצצות נגדה בסוריה, המיוחסות לישראל, ולצאת למתקפה צבאית, פתחו התושבים בגולן ובגליל את המרחבים המוגנים • העורף - בכוננות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תושבי הצפון: "ננצח בסופו של דבר" (צילום: אביהו שפירא, ynet)

לאחר שבצה"ל חידדו את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן והנחו את הרשויות המקומיות לפתוח מקלטים, בעקבות שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה, תושבי האזור החלו בהיערכות הנדרשת.

אווירת המתיחות הגיעה לשיא עם הגיעם אמש של הדיווחים על תקיפת יעדים איראניים בסוריה, שיוחסה לישראל, ככל הנראה כסיכול מוקדם של הכוונות העוינות מצד איראן.

במקביל, אף שההנחיה הרשמית היא לקיים כרגיל את הלימודים במוסדות החינוך, משרד החינוך הודיע כי 30 טיולים שהיו אמורים להיערך היום בגולן - בוטלו.

בצפת, אליה לא התייחסה הודעת צה"ל על רענון המרחבים המוגנים, לא לוקחים סיכונים, וביוזמת העירייה הוחלט לעשות זאת באופן עצמאי. גם בכרמיאל נהגו באופן זהה.

רענון המקלטים בצפת (צילום: דוד כהן, Flash90)

איתמר גור, חקלאי מהמושב נוב שבגולן, ששלח הבוקר את ארבעת ילדיו לבתי הספר, תיאר ל-ynet: "התחושות האישיות נובעות בעיקר ממה ששמענו בתקשורת. ביומיים האחרונים ראינו תגבור של נוכחות צבאית, למשל בכניסות ליישובים".

"אשתי שאלה הבוקר את הילד הקטן מה עושים במקרה של אזעקה בבית הספר או בדרך אליו, התשובות היו ענייניות. הילדים יודעים מה צריך לעשות", סיפר גור.

גם אילן דפרוש, יו"ר הנהגת ההורים בקצרין ואב לארבעה ילדים, אומר: "זה לא שאין חששות, אבל אני מאלה שמאמינים שצריך לפעול על פי הנחיות ולא לשדר לחץ, וזה מה שגם אנחנו משדרים לילדים".

לדבריו, כל מוסדות החינוך שבהם לומדים ילדיו ממוגנים כנדרש, וגם בתפקידו במילואים כאיש פיקוד העורף הוא בדק באופן אישי את המקלטים והמרחבים המוגנים במוסדות החינוך ביישוב. "אפשר לומר שהמיגון במצב טוב, הייתה בעיה עם גני הילדים אבל בקיץ האחרון הנושא טופל והשתפר מאוד", הוסיף דפרוש.

במועצה האזורית גולן הוסיפו: "ימים מתוחים עוברים על תושבי הגולן. אנו קהילה מלוכדת ובעלת חוסן ונדע לשמור על שגרת חיינו גם בחירום". במועצה המקומית קצרין תיארו, כי "צוותים של מחלקת החינוך הגיעו למוסדות החינוך, רעננו נהלים וחיזקו את התלמידים".

"בשנים האחרונות נערכנו בהתאם עם צה"ל ופיקוד העורף באופן מיטבי להתמודדות עם הסלמה בגזרת הגולן", אומר ראש מועצת גולן אלי מלכה. "אנו עדים להיערכות המאוד משמעותית של צה"ל בפריסה רחבה בגולן, ובטוחים שצה"ל יידע לתת מענה הולם ולהגן על תושבי הגולן ומדינת ישראל".

ההודעה של רשות המים (צילום מסך)

במקביל, גם רשות המים פרסמה מסמך פנימי לעובדיה בו היא מודיעה על הכנה למתכונת חירום בצפון: "בימים האחרונים עולה הפטנציאל להסלמה ביטחונית", נכתב בהודעה שנחשפה ב-ynet.

"לאור זה, מתבצעות הפעולות הבאות: רענון נוהל מעבר משגרה לחירום, כוננות עובדים וביטול חופשות, בדיקת ציוד והיערכות לחירום" וכדו', מפרט המסמך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר