"משפטן מצויין"

המשנה ליועהמ"ש אבי ליכט הודיע על פרישה מהתפקיד

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, הודיע הבוקר כי יפרוש בקרוב מתפקידו ויסיים את שירותו במשרד המשפטים לאחר למעלה מ-20 שנה. מנדלבליט: "משפטן מצויין" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אבי ליכט (צילום: יוסי זליגר / Flash90)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים), אבי ליכט, הודיע הבוקר (שני) כי יפרוש בקרוב מתפקידו ויסיים את שירותו במשרד המשפטים לאחר למעלה מ-20 שנה.

בתפקידו הנוכחי, הקים ליכט את המחלקה לניהול ולתפקידים מיוחדים בייעוץ וחקיקה, המהווה כלי ארגוני וניהולי בעל חשיבות אסטרטגית מבחינת היועץ המשפטי לממשלה.

כמו כן, ריכז ליכט את הטיפול בשורה של סוגיות משפטיות רוחביות, בהן גם תקציב המדינה, חוק ההסדרים, עניין הצפיפות בבתי הסוהר והעתירה לבג"ץ בעניין חוק ההסדרה, והיה אמון על הטיפול בהתייצבויות היועץ המשפטי לממשלה.

ליכט כיהן במשך כשבע שנים בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקאלי),לפני כן שימש כפרקליט במח' הבג"צים בפרקליטות המדינה, במשך 11 שנה, וייצג את המדינה במאות עתירות מתחומי המשפט החוקתי, הרגולציה, נושאים ביטחוניים, משפט בין לאומי ויחסי דת ומדינה.

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אמר הבוקר: "אנו נפרדים מאחד המשפטנים המצוינים והמוערכים ביותר בשירות המשפטי הציבורי, אשר חותם קריירה מפוארת בשירות המדינה.

"אבקש להעלות על נס במיוחד את תרומתו של אבי ליכט לגיבוש תורה סדורה לעבודת הייעוץ המשפטי לממשלה, על כל מרכיביו – היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה ומחלקות ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים – פרויקט הדגל של הייעוץ המשפטי לממשלה, אשר נושא כבר היום פירות בדמות שיפור השירות המקצועי שניתן ע"י יעוץ וחקיקה, ואשר עתיד להותיר חותם לעוד שנים רבות".

"ליכט היה האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון", הוסיף היועמ"ש, "בעל כישורים ניהוליים מוכחים, ויכולות משפטיות מעולות. הוא יזם והניע תהליכים ארגוניים רחבים, בתוך ייעוץ וחקיקה וכן בממשקים בין המחלקה לבין יתר היועצים המשפטיים בשירות הציבורי, תוך יצירת תשתית עיונית ומעשית לתורת הייעוץ המשפטי, ותוך הנחלת העקרונות הנכונים של ייעוץ משפטי לכלל הגורמים הנוטלים בכך חלק".

לדבריו: "במשך למעלה מ-20 שנה אבי העמיד את יכולותיו הגבוהות לרשות המדינה, ותרם תרומה מכרעת לעבודת הממשלה, לקידום שלטון החוק, ולהגנה על זכויות האדם. אני משוכנע שנהנה מפירות עמלו במשך שנים רבות בעתיד, ואאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה בהמשך דרכו המקצועית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר