אשדוד: אין צו על תנאי, יש בחירות

זהו זה: המכשול האחרון הוסר. בג"ץ דחה לפני זמן קצר את הבקשה מהבוקר, לצו שיאסור קיום הבחירות לרבנות העיר. בפנים: פסה"ד (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

כעת זה סופי: היום יתקיימו הבחירות לרבה הספרדי של העיר אשדוד.

לפני זמן קצר דחתה שופטת בית המשפט העליון א' חיות, את העתירה שהוגשה הבוקר כנגד קיומן של הבחירות, וקבעה כי הבחירות יתקיימו במועדן המקורי.

יחד עם זאת, קבעה השופטת, כי על הנתבעים לענות בתוך שבוע לעתירה, וכי קיום הבחירות לא ימנע את הדיון בעתירה לאחר מכן.

המדובר בעתירה שהוגשה הבוקר לבית המשפט העליון, בידי שלושה עותרים - דוד צוציאשוילי, יעקב מור יוסף, ומעין יוסף ועקנין, שיוצגו בידי עורכת הדין כרמית כהן. הנתבעים הינם השר לשירותי דת יעקב מרגי, היועץ המשפטי למשרד לשירותי דת - עו"ד ישראל פת, והוועדה לבחירת רב עיר לאשדוד.

בעתירה שהוגשה כאמור הבוקר, טענו העותרים כי נפלו פגמים שונים בהליך הבחירות. טענתם העיקרית בהקשר זה היא כי ההודעה בדבר מועד הבחירות, שפורסמה ברשומות רק ביום 18.2.2010, אף שלפי הוראת תקנה 15 לתקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר, התשס"ז 2007- ), יש לפרסם
הודעה - להבנת העותרים - עד 45 ימים לפני מועד הבחירות.

טענה נוספת אותה העלו העותרים, הינה בדבר 'זיקתו הפוליטית' של המועמד המוביל הרב חיים פינטו, זיקה האסורה על פי החוק.

בד בבד עם הגשת העתירה, דרשו העותרים מבג"ץ גם צו-ביניים שיוורה על דחיית הבחירות עד להכרעה בעתירה.

אלא שבית המשפט העליון דחה את דרישתם לצו ביניים, זאת עקב השיהוי שהיה שהגשת העתירה, נוכח העובדה כי זו הוגשה רק בבוקרו של יום עריכת הבחירות, למרות שבידי העותרים היתה כבר תגובת המשרד לשירותי דת ביום ה- 2/3/2010.

לעומת זאת, באשר לגופה של העתירה עצמה, קבע בית המשפט, כי על הנתבעים להגיש את תגובתם המקדמית לעתירה בתוך 7 ימים.

כך או כך, לא נראה כי העתירה הזו, תצליח לשבש, ולו במעט את חגיגות ההכתרה של הרב פינטו, הצפויות להיערך הערב לאחר השעה 8, עם פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות.

ההכתרה הרשמית צפויה להיערך בתאריך ג' סיוון - ערב חג השבועות. עד אז בטוחים באשדוד, ידחו כל העתירות שבעניין, ורבנותו של הרב פינטו תוכר באופן רשמי וסופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר