מנהיגי עולם מסרבים להניח זרים על קבר הרצל

הסוכנות יזמה החלטת ממשלה ולפיה יחוייב כל אורח בכיר המגיע לישראל להניח זר על קברו של הרצל. אך מה לעשות ובעולם רואים במדינת ישראל כמדינת היהודים אך לא מדינת הציונים?

ב. ניסני | כיכר השבת |
פרס מניח זר. ונשיא ברזיל? (פלאש 90)

איזו מדינה היא זו מדינת ישראל? מדינת הציונות או מדינת היהודים?

בעולם מכירים במדינת ישראל כמדינת היהודים, או המדינה הישראלית אבל לא המדינה הציונית, ואת זה כנראה שלא מבינים גורמים שונים בהסתדרות הציונית העולמית המנסים לאורך שנים, לשים דגש על היבטיה הציונים של המדינה.

ומסתבר שלא הציבור החרדי הוא זה היוצא כנגד הדגשים המופרזים למדינה כארצם של הציונים אלא גם מנהיגי עולם.

ובניסיון לשנות זאת, יזמו ראשי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, שהממשלה תקבל החלטה שכל מנהיג המגיע להתארח בארץ, יפתח את ביקורו בהנחת זר על קברו של הרצל בהר הרצל בירושלים. זאת בניגוד לנוהג שהיה עד כה ולפיו הובאו האורחים ליד ושם ושמעו שם על השואה, דבר שאיש לא דחה על הסף.

השנה, במסגרת החלטת הממשלה להקדיש את שנת ה-62 לעצמאות ישראל לציון 150 שנה להולדת חוזה המדינה הציונית בנימין זאב הרצל, קיבלה ועדת השרים לסמלים וטקסים החלטה מיוחדת לכלול בביקורי מנהיגי מדינות בישראל, הנחת זר על קברו של חוזה המדינה. לפי כללי הטקס החדשים, המנהיגים יבקרו בהר הרצל לפני הביקור המסורתי במוזיאון יד ושם כשהם מלווים על ידי ראשי ההסתדרות הציונית העולמית.

אלא שמסתבר שכבר המנהיג הראשון שהוזמן לעשות זאת הציג שאלות על הנוהל החדש למרות היכרותו רבת השנים עם ישראל. היה זה סגן נשיא ארצות הברית ג'וזף ביידן. לבסוף קיבל ביידן את הפניה והיה למנהיג הראשון שקיים את ההחלטה. אך מסתבר שהרעיון לא החזיק מים זמן רב.

אמש הגיע לביקור בישראל נשיא ברזיל, ולהודעה שעליו להניח זר ליד קברו של הרצל, הודיע הנשיא הברזילאי לולה דה סילבה שהוא מסרב לעשות זאת.

גזבר הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית חגי מירום, בתגובה להחלטתו של נשיא ברזיל, שלא להניח זר על קברו של הרצל: "זהו עלבון כבד כלפי אזרחי מדינת ישראל וכלפי הקהילות הציוניות ברחבי העולם".

לדעת חגי מירום, מי שאמור היה ללוות את ראשי המדינות בטקס הנחת הזר על קברו של הרצל, כי החלטת האורח מעליבה וחורגת מכללי הנימוס המקובלים בין מדינות ידידות. "זוהי הפרה של כללי הטקס ויש בהחלטה משום גרימת עלבון כבד לאזרחי מדינת ישראל ולקהילות הציוניות ברחבי העולם, לרבות הקהילה היהודית בברזיל", אמר גזבר ההסתדרות הציונית חגי מירום, והוסיף - "אני מאמין ומקווה שהנשיא יימלך בדעתו ולא יגרום לסוג כזה של פגיעה. הימנעות מהנחת זר על קברו של הרצל בעת ביקור ממלכתי בישראל, כמוה כהימנעות מהנחת זר על קברו של אתאתורק בביקור ממלכתי בתורכיה והימנעות מהנחת זר על קברו של מהאטמה גנדי, בהודו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות